Audioteka otworzyła własne studio nagrań

O autorze
2 min czytania 2023-06-14

Na początku czerwca Audioteka otworzyła drzwi nowego studia nagraniowego. Wyposażone w zaawansowane rozwiązania techniczne i obsługiwane przez profesjonalny zespół realizatorski studio będzie produkować materiały audio na najwyższym światowym poziomie, jaki do tej pory znać mogliśmy z produkcji zachodnich gigantów streamingowych. Na najbliższe dni zaplanowano już pierwsze sesje nagraniowe, a wśród osób, które będą miały okazję sprawdzić możliwości nowo otwartego studia, znajdują się m.in. Krystyna Czubówna, Jarosław Łukomski i Andrzej Hausner.

– Słuchacze darzą Audiotekę dużym zaufaniem, dlatego planując studio i tworząc jakościowe ramy realizacji i postprodukcji, koncentrowaliśmy się przede wszystkim na ich oczekiwaniach, komforcie i przyjemności słuchania. Wyobrażaliśmy sobie cały proces powstawania materiałów, począwszy od studiów, w których pracować będą lektorzy i aktorzy, przez konkretne przetworniki i sprzęt, a skończywszy na uznanych w branży audio, profesjonalnych narzędziach cyfrowych do obróbki i edycji dźwięku. Istotne było też stworzenie odpowiednich procedur jakościowych, które, mamy nadzieję, wkrótce staną się standardem na polskim i europejskim rynku – wyjaśnia Bartosz Sroczyński, kierownik studia Audioteki.

Studio zaczyna pracę od nagrywania audiobooków i podcastów, zaś kolejnym krokiem będzie ewolucja w kierunku słuchowisk oraz wysokobudżetowych superprodukcji. Nagrania są realizowane w czterech niezależnie wentylowanych studiach lektorskich, wyprodukowanych na zamówienie przez hiszpańską firmę Studiobricks. Każde z nich charakteryzuje się bardzo dobrą izolacją i doskonałym brzmieniem. Przestrzenie wyposażone są w mikrofony Audio-Technica AT4047, których charakterystyka idealnie wpisuje się w akustykę pomieszczeń studyjnych. Na uwagę zasługują również rzadko spotykane w studiach dźwiękowych duże czytniki z ekranami E-Ink, które – podobnie jak kartka papieru – są neutralne dla wzroku, a także bardzo responsywne – podobnie jak dotykowy ekran tabletu.

Trzy z czterech kabin lektorskich są podłączone do jednego stanowiska realizatorskiego – dzięki takiej konfiguracji aktorzy podczas nagrań słuchowisk mogą wchodzić w bezpośrednie interakcje między sobą w ramach jednej ekspresji dialogowej. To rozwiązanie daje również wiele możliwości w przypadku nagrywania podcastów, gdzie oprócz prowadzącego i dwójki gości można również połączyć się z kolejnymi dwiema osobami telefonicznie lub przez Skype.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do każdego stanowiska przypisany jest realizator dźwięku, który dzięki wysokiej jakości interfejsom renomowanej firmy SSL, najnowszych komputerom Mac, oraz profesjonalnej adaptacji akustycznej, może skupić się na merytorycznym wsparciu lektora i wraz z nim śledzić realizowany materiał, nie martwiąc się o jakość techniczną nagrania. Studio zatrudnia również redaktora opracowań fonetycznych, który jest odpowiedzialny za przygotowanie tekstów w sposób ułatwiający m.in. czytanie i wymowę słów obcojęzycznych, a także za formatowanie i dopasowanie tekstów pod konkretne nagrania. Ponadto w studiu pracuje również producent, który koordynuje kalendarz i dba o to, by nagrania odbywały się zgodnie z harmonogramem, a gotowe pliki do streamu zostały dostarczone w terminie.

– Stworzenie studia Audioteki od dawna było naszym celem, a jednocześnie naturalnym ruchem, pozwalającym na pełną kontrolę procesu nagrań i wdrożenie najwyższych standardów produkcji. Na początek przygotowaliśmy przestrzeń studyjną, która umożliwia nam nagrywanie single voice i podcastów, ale w przyszłości nie wykluczamy dalszej rozbudowy o studio wielostanowiskowe, przeznaczone do realizacji superprodukcji – komentuje Arkadiusz Seidler, prezes Audioteki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Otwarcie studia pozwoli Audiotece na rozszerzenie relacji z wydawcami, co z kolei umożliwi realizację większej liczby produkcji. Firma zapewnia równoczesną kontynuację współprac ze studiami zewnętrznymi. Pierwsze produkcje, zrealizowane w studiach Audioteki, już niebawem będą dostępne w aplikacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się