Audioteka, polska marka o zasięgu międzynarodowym, słynąca z innowacyjnych rozwiązań audio na rynku wydawniczym, zaprezentowała identyfikację dźwiękową, powstałą we współpracy z MassiveMusic – uznaną na świecie kreatywną agencją muzyczną.
Dostrzegamy globalny trend wśród marek, które coraz częściej definiują się w muzyce lub krótkim dźwiękowym logo. Audioteka, to historie opowiedziane dźwiękiem, teraz dopinamy ostatni brandingowy guzik i dźwiękiem opowiadamy również o Audiotece – mówi Arkadiusz Seidler, prezes Audioteki.
Zobacz również
Wysokiej jakości treści nagrane przez najznakomitsze polskie głosy, wyprodukowane przez uznane polskie studia dźwiękowe oraz zrealizowane przy współpracy z cenionymi reżyserami, były wyróżnikiem Audioteki od początku jej istnienia, czyli od 2008 roku.
Baza Audioteki to obecnie ponad 15 000 tysięcy audiobooków po polsku, ale m.in. również podcasty, audioseriale, reportaże i prasa w wersji audio – wśród nich są zarówno produkcje oryginalne oraz wydawców zewnętrznych. Na rynku europejskim Audioteka udostępnia wyselekcjonowane produkcje w 11 językach, m.in po niemiecku, francusku, hiszpańsku i turecku.
Twórcy z MassiveMusic pracowali z Audioteką od podstaw – od założeń strategicznych, czyli zrozumienia potrzeby sonic brandingu marki, po finalną produkcję nowego brzmienia. Audioteka chciała przekazać w swojej identyfikacji dźwiękowej, że jest inteligentna, pozytywna, atrakcyjna, odważna i otwarta na nowości. W efekcie prac powstał mnemonik, utwór marki (z ang. brand theme), jego alternatywne brzmienia do audycji adresowanych do dzieci i młodzieży, a ponadto oprawa podcastów, słuchowisk i tych największych dzieł audio – superprodukcji. Dodatkowo mnemonik jest stworzony w dwóch wersjach – z voice over i bez. Będzie on każdorazowo czytany przez głównego aktora danego audiobooka – tym samym audio branding będzie żywy i nigdy nie zabrzmi dwa razy tak samo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Myśląc o audio brandingu, szukaliśmy brzmień, które wyrażą skalę naszych dźwiękowych przedsięwzięć. Udało nam się wypracować aranżacje, które nie tylko oddają to założenie, ale również budują atmosferę słuchania – inicjują przygodę do świata Audioteki i dobrze opowiedzianych historii – dodaje Bartosz Sroczyński, producent w Audiotece i lider projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kompleksowy sonic branding obejmował produkcję logo głównego oraz pięciu aranżacji dla audiobooków, podcastów, słuchowisk, superprodukcji i materiałów dedykowanych młodszym słuchaczom.
Jesteśmy niezwykle dumni z tego wymagającego projektu dla marki, która jest niemal w 100 procentach dźwiękowa – podkreśla Michał Krajewski, executive creative director w MassiveMusic Warsaw. – Cały proces przypominał pracę w wytwórni muzycznej połączoną z pracą w marketingu marki: tworzyliśmy soundtrack brandu, analizowaliśmy osobowość brandu i jak używa muzyki, a także jak robi to jego konkurencja. Wsłuchawszy się w markę, w kolejnym kroku stworzyliśmy paletę brzmień, które posłużyły do stworzenia nowej kompozycji muzycznej, zaprezentowania szeregu dźwięków i nowego brzemienia Audioteki. Muzykę produkowaliśmy nie tylko w Polsce, ale i wielu krajach Europy. Wierzymy, że w nowym wydaniu Audioteka stworzy zupełnie nowe, angażujące połączenia z dotychczasowymi i nowymi odbiorcami – dodaje.