Autentika, która od ponad 17 lat projektuje i buduje aplikacje webowe i mobilne, zdobyła dwie prestiżowe nagrody na jednej z największych konferencji dla projektantów UX/UI w Polsce – DesignWays Conf. Autentice przyznano pierwszą nagrodą w kategorii Develop & Deliver oraz w kategorii People’s Choice za system back-office stworzony dla redakcji Wirtualnej Polski.
Konferencja DesignWays Conf jest organizowana od 2018 roku i cieszy się dużym uznaniem w branży. Jest wydarzeniem stworzonym przez społeczność designerów – dla designerów. Częścią konferencji jest konkurs, który ma na celu wyłonienie wyróżniających się projektów i promocję innowacyjnych usług w branży UX/UI. W tegorocznym konkursie wzięły udział największe software house’y z Polski m.in.: Objectivity, EL Passion, 10Clouds, Netguru, Merixstudio, Nerdbord, Vision Trust. Do konkursu zgłoszono 25 projektów.
Zobacz również
W kategorii – Develop & Deliver – zwycięzców wybierało jury. W składzie multidyscyplinarnej kapituły przyznającej nagrody znajdowali się zarówno niezależni eksperci, jak i przedstawiciele agencji oraz firm produktowych, m.in. Anna Sieroń – UX researcher w Allegro, Bartosz Storożak – manager w Deloitte Digital, Michał Kokociński – UX Lead (design) w Ocado Technology, Grzegorz Ostrowski – Design Director w Brainly. Nagroda w kolejnej kategorii – People’s choice – została przydzielona na podstawie głosowania publiczności.
Projektem, który Autentika zgłosiła do tegorocznego konkursu był stworzony dla Wirtualnej Polski system back-office. Do zadań Autentiki w procesie transformacji należało rozpoznanie potrzeb, stworzenie spójnego Design Systemu na potrzeby licznych rozwiązań back-office Grupy Wirtualna Polska, a także przeprojektowanie poszczególnych narzędzi pod kątem nakreślonej wcześniej struktury i strategii rozwoju.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Od 25 lat Wirtualna Polska rozwija własne systemy back-office (m.in. redakcyjny, reklamowy, IT) na potrzeby zarządzania licznymi aplikacjami i portalami w ramach Grupy. Z biegiem czasu ich ekosystem rósł i stawał się coraz bardziej skomplikowany, co prowadziło do problemów z utrzymaniem i utrudniało dalszy rozwój, nie mówiąc już o tym, jak wpłynęło to na doświadczenia użytkownika – mówi Michał Samojlik, head of Autentika.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autentika jest zespołem UX-Driven Design & Development, który od lat buduje design systemy oraz wysokiej jakości aplikacje internetowe, e-commerce i mobilne.
Więcej informacji na temat projektu dostępnych jest na stronie autentika.com/projects/wp.