Baidu to chińska platforma e-commerce, która powstała w 2000 roku. Jej założyciel, influencer Luo Yonghao, postanowił w ten sposób spłacić zaciągnięte wcześniej zobowiązania finansowe, a w 2022 roku zniknął z mediów społecznościowych. Nie oznacza to jednak, że platforma przestała funkcjonować. Wprost przeciwnie: 15 czerwca br. zorganizowano 6-godzinny livestream, którego prowadzącym został avatar Luo stworzony przy pomocy AI.
Jak się okazało, transmisja stworzona z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przyciągnęła ponad 13 milionów wyświetleń i wygenerowała ponad 55 milionów juanów (7,66 miliona dolarów) wartości brutto towarów. Tym samym wydarzenie stało się rekordem dla livestreamów napędzanych przez AI.
Pojawienie się cyfrowej postaci prowadzącego podczas livestreamu nie jest jednak jedyną nowością, którą obejmowała transmisja. Podczas wspomnianych sześciu godzin doszło bowiem do wielokrotnych interakcji pomiędzy Luo a innymi avatarami.
Aby było to możliwe i aby gesty i ruchy Luo w jak największym stopniu przypominały ludzkie reakcje, system AI czerpał z 13 000-elementowej bazy wiedzy i wygenerował 97 000 słów opisów produktów, koordynując ponad 8300 ruchów awatara podczas sesji. Sześć godzin wystarczyło do zaprezentowania 133 produktów, a organizacja livestreamingu z udziałem avatara znacząco zmniejszyła koszty całego przedsięwzięcia w porównaniu do tradycyjnych transmisji online.

Źródło: www.biz.chosun.com
Rośnie liczba cyfrowych ludzi
Według Baidu obecnie aktywnych jest ponad 100 000 cyfrowych ludzi, a firmy wykorzystują to zjawisko, aby zmniejszyć koszty operacyjne transmisji o ponad 80%, jednocześnie zwiększając wolumen transakcji średnio o 62%. Skokowy rozwój technologii połączony z coraz większą dostępnością nowoczesnych rozwiązań sprawia, że wykorzystanie sztucznej inteligencji i avatarów stanie się w najbliższych latach jeszcze powszechniejsze niż dziś.

Źródło: www.biz.chosun.com