Aviva startuje z programem społeczno-edukacyjnym „Wiem, czym oddycham”

Aviva przygotowała antysmogowy program społeczno-edukacyjny „Wiem, czym oddycham”. Inicjatywa wystartowała 14 listopada – w Dniu Czystego Powietrza. Jej celem jest zwiększenie świadomości, jaki wpływ na zdrowie ma zanieczyszczone powietrze i jak mu przeciwdziałać.
O autorze
2 min czytania 2017-11-15

Projekt wspiera kampania reklamowa prowadzona w telewizji, internecie oraz kinach.

Zintegrowana kampania

„Wiem, czym oddycham” to cykl działań społecznych, edukacyjnych i promocyjnych, jakiego Aviva nie realizowała od lat. Na potrzeby projektu firma przygotowała dwa spoty reklamowe. Pierwszy będzie emitowany od 14 listopada w telewizji, internecie oraz kinach. 30-sekundowy film zwraca uwagę na problem smogu, który stanowi jedno z największych wyzwań ekologicznych i zdrowotnych w Polsce. Aż 33 z 50 miast w Unii Europejskiej o największym stężeniu zanieczyszczeń powietrza znajduje się w naszym kraju. Badania naukowe i dane epidemiologiczne wskazują, że przebywanie w środowisku o zwiększonym poziomie zanieczyszczeń powietrza może istotnie wpływać na rozwój wielu groźnych chorób układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.

Ponadto, Aviva we współpracy z redakcją Dzień Dobry TVN przygotowała cykl programów edukacyjnych dotyczących smogu oraz ochrony zdrowia przed negatywnym wpływem zanieczyszczonego powietrza. Działania promocyjne obejmą również media społecznościowe.

Program „Wiem, czym oddycham” wspiera także Małgorzata Kożuchowska, która uczestniczy w działaniach społecznych i reklamowych Avivy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

300 zewnętrznych czujników jakości powietrza od Avivy

Najważniejszą częścią działań jest program społeczny, w ramach którego Aviva zwiększy o 300 liczbę zewnętrznych czujników firmy Airly monitorujących jakość powietrza w Polsce. Urządzenia te „na żywo” przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń w atmosferze, które można śledzić na komputerze lub smartfonie. 150 czujników jest właśnie montowanych na placówkach Avivy i Expandera w całej Polsce.

Kolejnych 150 urządzeń zostanie nieodpłatnie udostępnionych w konkursie Fundacji Aviva.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 14 listopada do 10 grudnia na stronie www.wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić miejsce, w którym ma zostać umieszczony zewnętrzny czujnik. Akcja skierowana jest do mieszkańców, którzy chcą wiedzieć, czym oddychają, a także przedszkoli, szkół, gmin, organizacji pozarządowych, wspólnoty i spółdzielni mieszkaniowych. Czujniki otrzyma 100 lokalizacji, które zgromadzą największą liczbą głosów w głosowaniu internetowym. Fundacja Aviva wskaże również kolejne 50 lokalizacji z puli zgłoszonych w konkursie, aby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aviva przygotowała specjalny spot do telewizji, internetu i kin :

Na stronie www.wiemczymoddycham.pl Aviva udostępnia także materiały edukacyjne i poradnikowe dotyczące smogu i praktycznych sposobów przeciwdziałania jego wpływowi na zdrowie. Firma zaprosiła też do współpracy ekspertów oraz influencerów, którzy będą promotorami akcji.

Promocja produktowa

Programowi społeczno-edukacyjnemu „Wiem, czym oddycham” towarzyszą działania promujące ubezpieczenie Avivy Poważne Zachorowanie, obejmujące 45 chorób, w tym wywoływane przez smog choroby układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.

W ramach programu Aviva dofinansuje też wysokiej jakości wewnętrzne sensory monitorujące jakość powietrza w domu. Klienci zawierający nowe ubezpieczenia na życie otrzymają wysokie rabaty na ich zakup, a płacący wyższe składki otrzymają je bezpłatnie. Akcję będzie wspierać kampania w telewizji i internecie.

Strategia i realizacja

Strategię programu „Wiem, czym oddycham” opracowała wewnętrznie Aviva.

Za koncepcję kreatywną, realizację oraz produkcję odpowiada agencja Young & Rubicam. Spoty reklamowe przygotował dom produkcyjny Papaya Films, a zakup mediów zrealizował Zenith. Działania public relations powierzono agencji ZOOM bsc.

Partnerzy: TVN, Airly, Oddech to życie