8 marca obchodzimy międzynarodowy dzień kobiet, ale o celebrowaniu kobiecości i wzajemnym wsparciu warto pamiętać nie tylko od święta. Wie o tym AVON, który jest po stronie kobiet już od 130 lat.
Nowa kampania marki to globalny plan, aby dzięki unikalnej sieci ambasadorek piękna, dostawców, partnerów oraz klientów, każdego roku zmieniać na lepsze życie aż 100 milionów kobiet na całym świecie. Stand4her to również odpowiedź na nowe badania, przeprowadzone na zlecenie AVON przy udziale Oxford Economics, w którym wzięło udział 15 000 kobiet powyżej 18 roku życia z 15 krajów, m.in. z Polski, Rosji, Wielkiej Brytanii, Brazylii czy Afryki Południowej. Dane pokazują, że pomimo rosnącego wsparcia kobiet na rynku pracy, część z nich wciąż czuje się powstrzymywana przed prowadzeniem własnej firmy.
Zobacz również
Polki aktywne zawodowo
Wyniki badań są jednoznaczne – kobiety w Polsce spotykają bariery na drodze do rozpoczęcia własnego biznesu. 40% z nich zmaga się z brakiem środków finansowych, 35% nie ma wiary we własne pomysły, a 27% boi się podjąć ryzyko w rozwijaniu własnego biznesu. Dodatkowo, pomimo chęci prawie połowa kobiet w Polsce nie wie gdzie szukać zatrudnienia, a tylko 39% z nich jest zadowolonych ze swojej obecnej pracy. Jednocześnie wiele Polek chce czuć wsparcie emocjonalne od swoich najbliższych (74% Polek) oraz otrzymywać porady dotyczące pracy zawodowej (63% Polek).
Na podstawie wyników badań AVON możemy również wnioskować, że kobiety w Polsce odczuwają istotne zmiany po rozpoczęciu swojej pierwszej pracy – 42% widzi większą wolność w zarządzaniu finansami, 41% odczuwa większy wpływ na domowe wydatki, a 38% zauważyło większą elastyczność w sposobach spędzania swojego czasu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wsparcie dla kobiet od kobiet
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Misją AVON jest dalsze utwierdzanie dziewczyn w przekonaniu, że są wspaniałe takimi, jakimi są. Firma pragnie wspierać kobiety z całego świata w wyrażaniu siebie, w rozwijaniu swoich kompetencji oraz pomagać im w drodze do spełnienia zawodowego.
AVON już od 130 lat wspiera kobiety, dając możliwość pracy na własnych warunkach. Prawie 350 tysięcy Polek zarabia i rozwija się zawodowo jako ambasadorki piękna AVON. Część dochodu z każdego sprzedanego produktu trafia do kolejnej kobiety, która dzięki temu może wesprzeć domowy budżet, spełniać swoje marzenia lub założyć własny biznes.
Według badań co ósma Polka zarabiała lub wciąż zarabia dzięki AVON, a obecnie w Polsce aktywnie pracuje aż 344 710 ambasadorek piękna. Dla niektórych dziewczyn to idealny sposób na dodatkowy zarobek, inne budują całe przedsiębiorstwa liczące ponad 1000 osób. Rekordowa suma uzyskana przez Polkę podczas jednej kampanii AVON wyniosła dotychczas ponad 334 000 złotych .
– AVON od 1886 roku pomaga kobietom na całym świecie, a w ramach nowej kampanii stand4her pragniemy jeszcze bardziej zachęcić je do działania. Szkolimy nasze ambasadorki piękna w ramach AVON Academy, prowadzimy program stypendialny oraz korzystamy z nowoczesnych narzędzi, które pomagają kobietom w rozwijaniu swojej przedsiębiorczości. Wspieramy zarówno fanki make-upu, oferując im kosmetyki oparte na najnowszych trendach, jak i początkujące businesswoman, które chcą z nami rozwijać swój biznes. To wspaniałe, że kupując szminkę czy mascarę AVON można wesprzeć jedną z ambasadorek piękna. To jest to, co wyróżnia naszą firmę – staramy się pomagać kobietom na co dzień w sięganiu po więcej, rozwijaniu siebie i swojej kariery – dodaje Barbara Goździkowska, dyrektor generalna AVON Cosmetics Polska.
PS
Międzynarodowa kampania firmy PepsiCo oraz organizacji non-profit CARE zwraca uwagę na problem nierównych szans kobiet w rolnictwie. W kampanii uczestniczy polska rolniczka – Bożena Sierańska.