Awin i affilinet łączą siły w ramach jednej sieci

Awin, wiodąca sieć reklamy efektywnościowej, włączy w swoje struktury jedną z większych niemieckich firm, affilinet. Fuzja wzmocni pozycję Awin na europejskim rynku. Pozwoli przeznaczyć kolejne zasoby i poczynić inwestycje na rzecz dalszego międzynarodowego rozwoju.
O autorze
1 min czytania 2017-08-02

Sieć affilinet, będąca własnością United Internet, rozpoczęła działalność w Niemczech w 1997 roku. Obecnie działa w Austrii, Szwajcarii, w krajach Beneluksu, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, zatrudniając tam ponad 200 osób. Firma została doceniona za aktywność w kanale efektywnościowym. Otrzymała między innymi tytuł „Publishers Choice of Network Germany” w ramach European Performance Marketing Awards w 2016 r. oraz tytuł „Best Content Marketing Campaign” na European Performance Marketing Awards 2017.

Włączenie affilinet do struktury Awin, pozwoli reklamowdawcom zwiększyć globalny zasięg oraz dotrzeć do kolejnych rynków i grup klientów, ze względu na połączenie wydawców obu sieci. Fuzja nie będzie mieć jednak wpływu na bieżącą współpracę z wydawcami i reklamodawcami. Wszystkie programy będą kontynuowane na niezmienionych zasadach. Z czasem nastąpi migracja klientów affilnet do globalnej platformy Awin.

To jest ekscytujący czas zarówno dla naszych firm, jak i całej branży. Marketing afiliacyjny przyciąga nową grupę wydawców z social media i mediów tradycyjnych, którzy przyczyniają się do wzrostu kanału. Połączenie sił z affilinet pozwoli nam kształtować przyszłość branży z korzyścią dla wszystkich naszych partnerów – mówi Mark Walters, CEO Awin.

Po zakończeniu transakcji, uzyskaniu zgody organów ochrony konkurencji, Axel Springer będzie właścicielem 80 procent firmy, a United Internet 20 procent. Przed tą transakcją Axel Springer przejmie na podstawie umowy opcyjnej akcje AWIN AG, będące obecnie własnością Swisscom (47,5 procent). Firmą z siedzibą w Berlinie kierował będzie Mark Walters (CEO Awin).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Awin stale się rozwija. Przejęcie ShareASale w styczniu 2017 roku zapewniło firmie szybszy wzrost w Stanach Zjednoczonych, a niedawne partnerstwo z firmą Commission Factory wzmacnia działania w Australii i regionie APAC. Kolejna współpraca, w połączeniu z nową, globalną platformą i niedawną inwestycją w program Influencer Marketing, pozwoli Awin zwiększyć atrakcyjność swojej oferty i zasięg działań, a jednocześnie oferować innowacyjne rozwiązania i strategiczne wskazówki dla rozległej sieci reklamodawców i wydawców. Stworzy to idealne warunki dla pierwszej oferty publicznej (IPO).

Łącząc affilinet i Awin budujemy jedną z wiodących sieci partnerskich, działających globalnie, a jednocześnie tworzymy podstawę dla zamierzonego wejścia na giełdę – komentują Andreas Wiele, President Marketing and Classified Ad Models Axel Springer SE i Ralph Dommermuth, CEO United Internet.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się