Tylko jak to zrobić? Jak zdobyć wymarzony klucz do sukcesu? Odpowiedzią na te pytanie są monitoring mediów i badania digitalowe, które pozwalają nie tylko monitorować sytuację naszej marki, ale także realnie wpływać na efekty realizowanych kampanii.
Czym są badania digitalowe?
To przeanalizowane przez ekspertów dane z monitoringu mediów, czyli tysięcy źródeł social media, portali, czy blogów, które pozwalają zbadać wizerunek naszej marki w sieci, porównać go z konkurencją oraz poznać potencjalne wady i zalety naszych produktów. Szczegółowe badania potrafią nawet wskazać dynamikę dyskusji, czyli okresy, w których marka jest najczęściej wspominana oraz platformy, na których dyskusja jest najczęstsza. Badania wskazują również wydźwięk dyskusji o marce oraz najbardziej aktywnych autorów, z którymi można nawiązać współpracę.
Zobacz również
Kiedy należy przeprowadzać badania digitalowe?
Monitoring mediów warto sprawdzać codziennie, aby być na bieżąco z informacjami pojawiającymi się na temat naszej branży i marki, natomiast w badania należy zainwestować podczas kampanii reklamowych, czy wizerunkowych. Analiza danych przed rozpoczęciem kampanii pozwala m.in. na poznanie obecnego wizerunku marki oraz miejsc, w których warto umieścić działania kampanijne. W trakcie kampanii badania pozwalają sprawdzać, czy kampania zmierza w założonym kierunku, natomiast część podsumowująca badanie oceni efekty jakie przyniosła kampania. – Monitoring mediów i analiza uzyskanych tą drogą danych pomaga na każdym etapie kampanii reklamowej i wizerunkowej. Dzięki informacjom z monitoringu mediów marki mogą poprawiać efekty działań marketingowych, szybko reagując na pojawiające się w mediach szanse i zagrożenia. Dlatego monitoring mediów, to pewnego rodzaju lupa, przez którą można obserwować media, internautów oraz konkurencję i wyciągać wnioski – mówi Robert Stalmach, CEO Newspoint, firmy monitorującej media.
Kto powinien korzystać z badań digitalowych i monitoringu mediów?
Jest to narzędzie szczególnie przydatne dla agencji oraz działów marketingowych i PR- owych. Jednak swoje zastosowaniem znajdą w nim także mniejsze marki, chcące sprawdzić co piszę się o nich w sieci. – Monitoring i badania internetu stanowią nieocenione wsparcie dla marketerów. Niezależnie od tego czy mówimy o początkach budowania marki w sieci, czy też mamy do czynienia z Brandem funkcjonującym już od dawna na forach i portalach społecznościowych, pozwala nam na odnajdywanie insightów konsumenckich, śledzenie dyskusji na temat marki w czasie rzeczywistym, jak również na diagnozę potencjału i późniejszej efektywności danej kampanii marketingowej. Dzięki monitoringowi mediów marketerzy mają szansę zbadania opinii na temat marki i oceny jej świadomości w umysłach grupy docelowej. To niezaprzeczalnie jedno z narzędzi, które jest swoistym „must have” każdego marketera, bez którego błądziłby po omacku w turbulentnym świecie internetu – mówi Dagmara Pakulska z Atom Agency.
Badania digitalowe nie tylko dostarczają nowych danych, dają także nowe możliwości. – Współpraca z Newspointem otwiera przed markami i agencjami wiele możliwości np. wspólne z agencją starty w przetargach, wspieranie działań agencji podczas kampanii, bieżące raportowanie wyników kampanii klientom – działamy tak, aby dopasować się do potrzeb naszych partnerów i klientów – dodaje CEO Newspoint Robert Stalmach.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Pełne opracowanie dotyczące badań digitalowych przygotowane przez Newspoint znajdziesz tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing