Badanie LEGO® Play Well 2024: Dziewczynki już od najmłodszych lat odczuwają presję bycia idealną

Badanie LEGO® Play Well 2024: Dziewczynki już od najmłodszych lat odczuwają presję bycia idealną
Badanie LEGO® Play Well 2024 pokazało, jak wiele dziewczynek w wieku 5-12 lat odczuwa presję bycia perfekcyjną. W swojej kampanii brand przekonuje, że wystarczy zmienić elementy języka, aby pobudzić kreatywność u dziewczynek i dać im się rozwijać.
O autorze
2 min czytania 2024-11-05

Brand LEGO® znany jest z inicjatyw łączących zabawę z walką o zdrowie psychiczne, równość i rozwój kreatywności już od najmłodszych lat. Po międzynarodowej akcji „More Than Perfect” przyszedł czas na polską edycję kampanii.

„Więcej niż perfekcyjny język/język zabawy” to klip wideo przygotowany przez markę LEGO® w ramach odpowiedzi na wynika badania LEGO® Play Well 2024. Okazuje się, że już pięcioletnie dziewczynki czują silną presję bycia doskonałymi i wierzą, że dorośli bardziej doceniają twórcze działania chłopców. Ponadto podobne myślenie utrzymuje się również w dorosłym życiu. Spotami wideo, raportem LEGO® Play Well 2024 i kampanią, LEGO® chce powiedzieć temu głośne STOP. Działania brandu mają związek z aktywnością LEGO® Foundation, a ich celem jest zainicjowanie szeroko zakrojonych zmian systemowych.

Z badania przeprowadzonego w Polsce na 1600 rodzicach dziewczynek w wieku od 5 do 12 lat wynika, że niemal 3/4 (70%) wspomnianych dzieci nie czuje się pewnie w kontekście kreatywności, a
poziom ten jeszcze spada, gdy dorastają. 2/3 z nich często wzbrania się przed dzieleniem się swoimi pomysłami. Wszystkie te zachowania potęguje presja perfekcjonizmu i lęk przed popełnieniem błędu, który odczuwa aż 84% córek respondentów.

Kolejnym ważnym problemem są kwestie językowe dotyczące dziewczynek w okresie dzieciństwa i dojrzewania. Badanie LEGO® Play Well 2024 pokazuje, że codzienna mowa wpływa na ograniczanie swobodnego wyrażania kreatywności wśród dziewczynek. Ponad 2/3 z nich czuje, że nie powinno eksperymentować, a używane przez społeczeństwo słowa i zwroty wzmacniają ich potrzebę bycia perfekcyjnymi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O tym, jak słowa mogą zmieniać świat wokół nas i, że wyobraźnia jest siłą w zasadzie nieograniczoną, opowiadają spoty wideo LEGO® opublikowane w social mediach. Nic w tym dziwnego, jeśli aż 84% respondentek uznaje klocki za narzędzie do eksperymentów, 85% z nich twierdzi, że zabawa LEGO® pomaga im pokonać strach przed popełnianiem błędów, a dla 86% klocki LEGO® to sposób na zrozumienie, że postęp jest ważniejszy niż perfekcja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W coraz bardziej zdominowanym przez AI świecie to właśnie kreatywność będzie nas wyróżniać. Zabawa klockami LEGO®, zarówno poprzez swobodne budowanie, jak i według instrukcji, pomaga rozwijać kluczowe umiejętności, które są równie ważne dla wszystkich dzieci w dzisiejszych czasach. Poprzez budowanie i odbudowywanie staje się fundamentem kreatywnej pewności siebie, odwagi i wiary w siebie. A to jest kluczowe, ponieważ gdy dziewczynki mają przestrzeń i swobodę do pełnego wyrażania siebie, są nie do zatrzymania. Są pomysłowymi wynalazczyniami, ciekawskimi naukowczyniami, odważnymi marzycielkami i śmiałymi odkrywczyniami – i właśnie to świętuje nasz ruch Play Unstoppable” – tłumaczy Alero Akuya, wiceprezes Global Brand w Grupie LEGO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo, aby pomóc rodzicom we wspieraniu kreatywnego rozwoju dzieci, Grupa LEGO we współpracy z ekspertem ds. rodzicielstwa z Harvardu i autorką Jennifer Wallace, opracowała przewodnik „10 kroków do budowania kreatywnej pewności”, wypełniony zabawnymi i praktycznymi wskazówkami.

Zdjęcia: mat. pras.
Raport LEGO®: www.lego.com

PS LEGO w eksperymencie „More Than Perfect” sprawdza, jak język wpływa na pewność siebie dziewczynek