Brand LEGO® znany jest z inicjatyw łączących zabawę z walką o zdrowie psychiczne, równość i rozwój kreatywności już od najmłodszych lat. Po międzynarodowej akcji „More Than Perfect” przyszedł czas na polską edycję kampanii.
„Więcej niż perfekcyjny język/język zabawy” to klip wideo przygotowany przez markę LEGO® w ramach odpowiedzi na wynika badania LEGO® Play Well 2024. Okazuje się, że już pięcioletnie dziewczynki czują silną presję bycia doskonałymi i wierzą, że dorośli bardziej doceniają twórcze działania chłopców. Ponadto podobne myślenie utrzymuje się również w dorosłym życiu. Spotami wideo, raportem LEGO® Play Well 2024 i kampanią, LEGO® chce powiedzieć temu głośne STOP. Działania brandu mają związek z aktywnością LEGO® Foundation, a ich celem jest zainicjowanie szeroko zakrojonych zmian systemowych.
Zobacz również
Z badania przeprowadzonego w Polsce na 1600 rodzicach dziewczynek w wieku od 5 do 12 lat wynika, że niemal 3/4 (70%) wspomnianych dzieci nie czuje się pewnie w kontekście kreatywności, a
poziom ten jeszcze spada, gdy dorastają. 2/3 z nich często wzbrania się przed dzieleniem się swoimi pomysłami. Wszystkie te zachowania potęguje presja perfekcjonizmu i lęk przed popełnieniem błędu, który odczuwa aż 84% córek respondentów.
Kolejnym ważnym problemem są kwestie językowe dotyczące dziewczynek w okresie dzieciństwa i dojrzewania. Badanie LEGO® Play Well 2024 pokazuje, że codzienna mowa wpływa na ograniczanie swobodnego wyrażania kreatywności wśród dziewczynek. Ponad 2/3 z nich czuje, że nie powinno eksperymentować, a używane przez społeczeństwo słowa i zwroty wzmacniają ich potrzebę bycia perfekcyjnymi.
O tym, jak słowa mogą zmieniać świat wokół nas i, że wyobraźnia jest siłą w zasadzie nieograniczoną, opowiadają spoty wideo LEGO® opublikowane w social mediach. Nic w tym dziwnego, jeśli aż 84% respondentek uznaje klocki za narzędzie do eksperymentów, 85% z nich twierdzi, że zabawa LEGO® pomaga im pokonać strach przed popełnianiem błędów, a dla 86% klocki LEGO® to sposób na zrozumienie, że postęp jest ważniejszy niż perfekcja.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W coraz bardziej zdominowanym przez AI świecie to właśnie kreatywność będzie nas wyróżniać. Zabawa klockami LEGO®, zarówno poprzez swobodne budowanie, jak i według instrukcji, pomaga rozwijać kluczowe umiejętności, które są równie ważne dla wszystkich dzieci w dzisiejszych czasach. Poprzez budowanie i odbudowywanie staje się fundamentem kreatywnej pewności siebie, odwagi i wiary w siebie. A to jest kluczowe, ponieważ gdy dziewczynki mają przestrzeń i swobodę do pełnego wyrażania siebie, są nie do zatrzymania. Są pomysłowymi wynalazczyniami, ciekawskimi naukowczyniami, odważnymi marzycielkami i śmiałymi odkrywczyniami – i właśnie to świętuje nasz ruch Play Unstoppable” – tłumaczy Alero Akuya, wiceprezes Global Brand w Grupie LEGO.
Dodatkowo, aby pomóc rodzicom we wspieraniu kreatywnego rozwoju dzieci, Grupa LEGO we współpracy z ekspertem ds. rodzicielstwa z Harvardu i autorką Jennifer Wallace, opracowała przewodnik „10 kroków do budowania kreatywnej pewności”, wypełniony zabawnymi i praktycznymi wskazówkami.
Zdjęcia: mat. pras.
Raport LEGO®: www.lego.com