Badanie zachowań kupujących w punkcie sprzedaży – raport Open Research

Z badań Omnibus przeprowadzonych w marcu 2013 roku przez Open Research wynika, że klienci podczas zakupu artykułów spożywczych kierują się w pierwszej kolejności ceną, następnie jakością, a na trzecim miejscu promocją danego produktu.
O autorze
1 min czytania 2013-09-21

Wyniki te nie dziwią. Od dawna wiadomo, że dla nabywcy ważna jest przede wszystkim wysoka jakość w przystępnej cenie.

Pojawia się jednak pytanie czy przytoczone wyżej deklaracje rzeczywiście pokrywają się z faktycznymi zachowaniami klientów w punkcie sprzedaży? Czy dane deklaratywne dostarczają prawdziwych odpowiedzi na pytanie jak klienci zachowują się w trakcie dokonywania zakupów oraz co wpływa na ich ostateczną decyzję o nabyciu danego towaru?

Jeśli dla klientów tak ważna jest promocja, to jaka jej forma jest najskuteczniejsza i w jaki sposób reagują oni na poszczególne jej typy? Czy klienci rzeczywiście zwracają uwagę na promocje cenowe, a może dużo skuteczniejsze są pozacenowe okazje? Jakie elementy in-storowe, tj. makro i mikro nawigacja efektywnie działają i wpływają na zadowolenie z zakupów?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy klienci zauważają dodatkowe ekspozycje produktów, w jaki sposób poruszają się po sklepie, ile czasu potrzebują na podjęcie decyzji, na ile angażują się oni w zakupy towarów z danych kategorii?

Należy sobie uświadomić, że na postawione wyżej pytania dane deklaratywne nie dostarczą nam wyczerpującej i obiektywnej odpowiedzi. W tej sytuacji dużo bardziej wartościowe okazują się badania rzeczywistych zachowań klienta. Aby to udowodnić przedstawiamy częściowe wyniki badania przeprowadzonego przez nas w maju 2013 roku. Raport z badania dostępny jest na stronie: www.openresearch.pl 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się