W skrojonych na miarę obecnych czasów, nowych wersjach najpiękniejszych bajek z dzieciństwa, znani bohaterowie stają przed całkiem współczesnymi wyzwaniami. W nowej kampanii McDonald’s oddaje w ręce dorosłych i dzieci historie, w których tradycyjne postacie z bajek podejmują ważne, aktualne tematy i pomagają wyrabiać dobre nawyki. Forma opowieści jest atrakcyjna i zrozumiała dla najmłodszych.
Mycie rąk, maseczki, dystans społeczny stały się naszą codziennością. Nawet dorosłym ciężko przyzwyczaić się do nowych wymogów. Dla dzieci mogą być one postrzegane jako przeszkody, ograniczające ich kreatywność i możliwości zaspokajania naturalnej ciekawości. Przestrzeganie nowych zasad bezpieczeństwa i higieny może być zatem trudne. Eksperci są zgodni co do tego, że nauka przez zabawę i pozytywne skojarzenia jest jedną z najskuteczniejszych form edukacji. Dlatego McDonald’s przygotował nowe wersje klasycznych opowieści – „Bajka o Kopciuszku, która nie poszła na bal”, „Czerwony Kapturek i wilk, który nie trzymał dystansu” oraz „Królewna Śnieżka i umyte jabłko”, które czyta aktorka Anna Dereszowska. Dla rodziców to doskonały pomysł na spędzenie czasu z dziećmi, a dla wszystkich dorosłych – na powrót do wspomnień z dzieciństwa.
Zobacz również
– Celem bajkoterapii jest nauczenie dziecka czegoś ważnego, podsunięcie mu rozwiązania trapiącego go problemu, czy też pomoc w poradzeniu sobie z własnymi emocjami. Najmłodszemu należy opowiedzieć, czy też przeczytać specjalnie przygotowaną bajkę, w której ma on szansę dostrzec analogię do sytuacji, w której sam się znajduje, utożsamić się z głównym bohaterem i przejąć zachowania oraz wnioski, do których on doszedł. Po lekturze bajki należy koniecznie porozmawiać na ten temat z dzieckiem, by pomóc mu zauważyć rozmaite niuanse, a także odpowiedzieć na jego pytania – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy.
Jak zatem nauczyć dziecko zasad bezpieczeństwa wykorzystując znane i lubiane historie?
– Należy wybrać bajkę, którą dziecko zna i lubi. Ma ona wywoływać u niego pozytywne emocje, to bardzo ważne! Następnie należy „przerobić” ją tak, by postacie, otoczenie i część głównego wątku pozostały niezmienione, a by morał z niej wynikający był całkowicie nowy i zaskakujący. Ma on ukazać, jak główny bohater zwycięża, rozwiązuje swój problem, czy też po prostu spotyka go coś bardzo miłego dzięki temu, iż przestrzegał on – często wbrew wszystkim dookoła – zasad „covidowej higieny” – tłumaczy Michał Kędzierski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Magiczne historie w nowej wersji przygotowane przez McDonald’s ze specjalnym udziałem Anny Dereszowskiej zobaczyć można na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premiera pierwszego odcinka odbyła się 2 września, publikacja kolejnych dwóch historii została zaplanowana w kolejnych tygodniach września.
Za realizację kampanii odpowiada agencja DDB, zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD, a działania PR prowadzi agencja 24/7Communication. Kampania ma miejsce na platformach YouTube, VOD oraz Player.