Bałtycka Odyseja to ekologiczna inicjatywa, którą bank Credit Agricole od stycznia realizuje wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim, w ramach kampanii #mniejplastiku. Akcja polega na przejściu wzdłuż całego polskiego wybrzeża Morza Bałtyckiego, od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej i posprzątaniu plaż z plastikowych odpadów. Wyprawa podzielona została na 10 etapów – każdy miał odbywać się w jeden weekend w kolejnych miesiącach.
Niestety epidemia koronawirusa spowodowała, że trzeci etap – z Dźwirzyna do Mielna – który miał odbyć się 28-29 marca, musiał zostać odwołany. Podobny los spotka również czwarty etap planowany na kwiecień. Trasę obu odcinków Dominik Dobrowolski przejdzie samotnie, tylko w towarzystwie operatora filmowego przygotowującego relację z całej akcji.
Zobacz również
Natomiast wszyscy inni sympatycy akcji mogą dołączyć do Dominika w Internecie. Wystarczy, że każdy chętny do udziału w marszu nad morzem, zrobi sobie w domu zdjęcie z kartką, na której napisze „#BałtyckaOdyseja3”. Zdjęcia możemy wrzucać na swoje profile w social mediach, a także wysłać na adres: [email protected]. Wszystkie trafią do internetowej galerii osób wspierających ideę Bałtyckiej Odysei.
Dominik Dobrowolski zachęca, aby podczas narodowej kwarantanny nie zapominać o segregacji odpadów i unikaniu korzystania z jednorazowego plastiku. Radzi również jak dbać o czystość wody w morzu, bez wychodzenia z domu.
– Można dbać o Bałtyk na przykład nie zużywając detergentów i proszków do prania w większych ilościach, niż sugeruje ich producent. Nie wolno wylewać do kanalizacji i wyrzucać lekarstw, środków higieny osobistej, prezerwatyw, olejów przepracowanych z samochodów, pozostałości po farbach, rozpuszczalnikach etc. Trzeba pamiętać, że woda z każdej łazienki, trafia do rzeki, a z niej do morza. Nie wszystkie ścieki są odpowiednio oczyszczane, dlatego to na nas spoczywa odpowiedzialność, co w tym morzu się znajdzie – przekonuje ekolog.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing