Na międzynarodowej scenie ambasadorami działań adidas zostali już m.in. Missy Elliott, Samuel L. Jackson, Mark Gonzales, JENNIE czy Anthony Edwards.
Od kortu koszykarskiego do ulic Nowego Jorku
Buty Superstar zadebiutowały w 1969 roku jako model dedykowany koszykówce. Wkrótce jednak zdobyły serca artystów, skaterów i kultury hip-hopowej. Adidas przekonuje, że model Superstar nie straciła nic ze swojej wszechstronności mimo upływu lat. Żeby to udowodnić, zaprosił do promocji kampanii „The Original” gwiazdy sceny, filmu i sportu.
Zobacz również



bambi – autentycznie i na przekór trendom
W Polsce twarzą kampanii została raperka bambi. Jej droga – od programu „SBM Starter”, przez multiplatynowe płyty, po status młodej ikony street style’u – to historia konsekwencji i niezależności. Jak podkreśla „The Original”: bambi nie nadąża za trendami. Ona je wyznacza, co idealnie wpisuje się w DNA modelu Superstar.
Warto przypomnieć, że w drugiej połowie 2024 roku bambi wystąpiła też w kampanii McDonald’s, gdzie udowodniła, że „robi z Makiem, co chce”. W ramach limitowanej akcji nie tylko pojawiły się nowe pozycje w menu McDonald’s, ale też młoda raperka zagrała wyjątkowy koncert na dachu restauracji w podwarszawskim Nieporęcie.
Czego nauczył nas case kampanii American Eagle z Sydney Sweeney [OPINIE]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Klasyka w nowych odsłonach
W 2025 roku adidas przypomina o swoich kultowych projektach: modele Superstar wracają więc na półki w dwóch klasycznych wersjach kolorystycznych, a kultowy dres Firebird, znany od 1967 roku, otrzymuje kolejne reinterpretacje.
Wcześniej już adidas wchodził we współprace z innymi polskimi muzykami, tworząc m.in. unikatowe buty Campus 00S z raperem Matą w kolorze białym i z czerwoną podeszwą. Wyraźnie widać więc, że influencer marketing zyskuje na znaczeniu w rozmaitych branżach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, koniecznie przeczytaj nasz Playbook #1: Influencer marketing.
Działania w ramach akcji „The Original” w Polsce obejmują digital (YouTube, display, Spotify), social media (TikTok, Facebook) oraz reklamę outdoorową.
Kreację w polskiej odsłonie kampanii „The Original” adidas przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt, media zaplanował i zakupił EssenceMediacom, a działania PR prowadzi BrandLab PR.
Zdjęcia: mat. pras.