W tym odcinku cyklu #OdKulis o kampanii „bambi robi z Makiem, co chce” McDonald’s Polska z bambi w roli ambasadorki opowiadają Michał Arament, Marketing Director i Maciej Chomżyński, Senior Brand Manager McDonald’s Polska.
bambi mówi, co chce, rapuje, co chce i do współpracy z Makiem również podeszła po swojemu. Od stworzenia własnego zestawu i merchu, po kreacje w telewizji i digitalu oraz realizację wyjątkowego koncertu na dachu Maka. Efekt? Rekordowa sprzedaż i ruch w aplikacji oraz viral w mediach społecznościowych.
Zobacz również
Skąd pomysł na zaproszenie do współpracy właśnie bambi?
McDonald’s od zawsze chce być blisko gości – dlatego podejmuje współprace z artystami, których twórczość trafia do różnych grup odbiorców. Nie inaczej było w przypadku bambi, która jest jednym z ważnych głosów młodego pokolenia. Rosnące znaczenie artystki w świecie rapu pokazało, że jej twórczość jest dla młodych odbiorców ważna. Kreatywność, odwaga, dystans do siebie – to wartości, z którymi młodzi ludzie chcą się utożsamiać. McDonald’s doskonale to wie, dlatego kampania „bambi robi z Makiem, co chce” skupiła się na autentyczności raperki i jej pewności siebie, czego efektem była niezwykła współpraca.
W McDonald’s zawsze szukamy unikalnych sposobów, by łączyć naszą kultową markę z tym, co aktualnie porusza młode pokolenie. bambi, jako fanka złotych łuków, doskonale wpisała się w tę ten kierunek. Jej autentyczność, energia i świeże podejście do muzyki stały się dla nas inspiracją do tego, aby przełamać schematy i sięgnąć po jeszcze więcej. Wspólnie stworzyliśmy kampanię, dzięki której nie tylko umocniliśmy relacje z gośćmi naszych restauracji, ale dostarczyliśmy im wyjątkowych, feel good doświadczeń, których potrzebuje każdy z nas.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Przebieg i realizacja
bambi to wielka fanka McNuggets®, a Mak to stały przystanek artystki – nie tylko w trasie koncertowej, ale i w codziennym życiu, dlatego naturalnym elementem kampanii było stworzenie wspólnego zestawu. Fani raperki w ramach limitowanej oferty OkazYEAH!, dostępnej wyłącznie w aplikacji McDonald’s, mogli spróbować Cheese&McNuggets Box z kawałkami kurczaka McNuggets, Serowymi Cheddar Gwiazdkami, porcją frytek oraz czarnym sosem. Na deser artystka zaserwowała McFlurry® Skittles®. To połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę. Zestaw cieszył się ogromną popularnością, a w ciągu niespełna tygodnia od startu promocji, produkty z oferty zostały wyprzedane. Jednak bambi zadbała o to, by nie był to koniec wrażeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Największe wyzwania
Artystka jako pierwsza w Polsce wystąpiła na dachu Maka, rapując przed najwierniejszymi fanami swoje największe hity. W ekskluzywnym wydarzeniu zorganizowanym dla 1500 osób wzięli udział najwięksi fani bambi, którzy zdobyli bilety w konkursie dostępnym w aplikacji McDonald’s. Koncert można było zobaczyć także nad każdym Makiem w całej Polsce! Wystarczyło w dniu wydarzenia udać się do najbliższej restauracji McDonald’s, uruchomić aplikację marki oraz zeskanować dach aparatem telefonu, żeby wyświetlić nad nim transmisję live w AR. Nie zabrakło emocji i niespodzianek, bo w trakcie wydarzenia bambi ogłosiła powrót swojego zestawu do McDonald’s.



Artystka znana z zamiłowania do mody, oprócz zestawu i koncertu, przygotowała także specjalny merch. W ramach TRAPSTARter PACK bambi x McDonald’s można było zgarnąć bomberki, T-shirty, szlafroki, czapki, okulary oraz specjalne mikrofony, dzięki którym każdy mógł poczuć się jak gwiazda rapu! Aby je zdobyć, wystarczyło gromadzić punkty w programie lojalnościowym MojeM Nagrody, a następnie w dniu dropu wymienić je na limitowane nagrody.
Największe niespodzianki
Podejmując współpracę z bambi, która kilka miesięcy wcześniej zdobyła tytuł raperki roku oraz wiedząc, jak duże znaczenie ma ten gatunek muzyki dla młodszego pokolenia, spodziewaliśmy się, że współpraca będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem. Jednak finalny efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Już w pierwszych dniach promocji zanotowaliśmy najwyższą liczbę transakcji cyfrowych oraz największy ruch w historii aplikacji McDonald’s w Polsce. Dodatkowo liczba nowych rejestracji była siedmiokrotnie większa w stosunku do średniej dobowej w porównaniu do ostatnich 12 miesięcy, a podczas całej kampanii odnotowaliśmy niemalże milion nowych pobrań aplikacji. Ogromnie cieszy sukces tej współpracy, dzięki której pokazaliśmy, że dobrze rozumiemy naszych młodszych gości oraz że McDonald’s to coś więcej niż pyszne burgery czy frytki.
Efekty i dalsze kroki
Realizację kampanii, która obejmowała wiele kanałów, między innymi TVC, OOH, aplikację czy platformy social media, podzielono na dwa filary. W ramach pierwszego budowano świadomość oferty produktowej i współpracy artystki z marką, wykorzystując w komunikacji m.in. nowy viralowy utwór bambi pt. „Madonna”, który został wydany jeszcze przed startem kampanii. W ramach drugiego filaru stymulowano zaangażowanie gości poprzez koncert na dachu Maka i drop merchu w aplikacji.
Kampania wzbudziła ogromne zainteresowanie w social mediach, a na TikToku stała się viralem. Użytkownicy i influencerzy wygenerowali w tej aplikacji tysiące organicznych publikacji, które zdobyły dziesiątki milionów wyświetleń. Materiały m.in. testowały zestaw bambi czy relacjonowały jej koncert na Maku. Działania PR zdobyły ponad 2,75 mln organicznego zasięgu w mediach i 3,2 mln zł AVE, a w badaniach konsumenckich przeprowadzonych w pierwszych dniach kampanii, świadomość zestawu wyniosła 93% w grupie docelowej. We wrześniu 2024 roku aplikacja McDonald’s osiągnęła najwyższą penetrację od jej startu w Polsce.
Grafiki: mat. pras. McDonald’s Polska