Akcję #DOCENIAJnieoceniaj Bank BNP Paribas zainaugurował 5 marca 2019 r. Jej celem było zwrócenie uwagi na wielkie znaczenie pozytywnych słów dla budowania wzajemnych relacji. Ten sam dzień został ogłoszony Ogólnopolskim Dniem Doceniania. U podstaw tej idei leżały wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie banku przez IQS. Poczucie niedocenienia zadeklarowało w nim aż 72% kobiet i 69% mężczyzn.
– We wzajemnych kontaktach często nie doceniamy siły sprawczej, jaką mają użyte słowa. Jeśli są negatywne mogą podcinać skrzydła, budzić zniechęcenie, apatię. Dodatkowo często zapominamy o pochwałach, a przecież mają one moc motywowania do działania, do realizowania odważnych planów i marzeń – tłumaczy Agnieszka Konarzewska, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej Banku BNP Paribas.
Zobacz również
Dla banku ważne jest szerzenie idei pomagania poprzez różnego rodzaju działania w mediach zachęcające do tej formy aktywności. Przykładowo na stronie internetowej doceniajnieoceniaj.pl można znaleźć interaktywną aplikację do wysyłania kartek z pozytywnym przekazem.
Docenianie jest ważne nie tylko w relacjach prywatnych. Znaczenie doboru słów ujawnia się także w pracy, szczególnie w dobie pandemii, kiedy często niemożliwe jest okazanie pozytywnych emocji poprzez uśmiech czy miły gest.
– Obecnie, kiedy większość z nas pracuje zdalnie, kluczową rolą liderów staje się zapewnianie pracownikom poczucia, jak ważni są dla firmy, motywowanie ich do pracy pomimo trudnych warunków. Umiejętność wyrażania pozytywnych emocji buduje zaufanie, które wpływa na właściwą atmosferę w pracy, zwiększa poczucie przynależności do zespołu oraz efektywność – podsumowuje Agnieszka Konarzewska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing