Bank Gospodarstwa Krajowego wspiera transplantologię

Bank Gospodarstwa Krajowego, poprzez Fundację BGK im. J.K. Steczkowskiego, angażuje się w budowę nowego skrzydła Śląskiego Centrum Chorób Serca. Chce także zorganizować ogólnopolską akcję szerzącą wiedzę na temat transplantacji u najmłodszych
O autorze
2 min czytania 2021-10-08

Misją Banku Gospodarstwa Krajowego jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Bardzo ważną częścią tej misji jest zaangażowanie społeczne, dlatego bank aktywnie uczestniczy w inicjatywach społecznych. Jedną z nich jest budowanie świadomości na temat polskiej transplantologii.

– Serce to symbol życia każdego z nas, to jedyny organ, który nigdy nie śpi. Serce decyduje o linii życia, dlatego tak ważne jest, żebyśmy zadbali o każde. Szczególnie te najmniejsze serca mają największą wartość. Dlatego jako bank z misją zaangażowaliśmy się we wsparcie polskiej transplantologii dziecięcej. Takie przedsięwzięcia nie byłyby możliwe, gdyby nie tacy ludzie jak prof. Religa i prof. Zembala, którzy poświęcili swoje życie dla ratowania ludzkich serc. Bardzo się cieszę, że Bank Gospodarstwa Krajowego może tę wspaniałą pracę wspierać i mam nadzieję, że będziemy dalej wspólnie szerzyć wiedzę na temat transplantologii – deklaruje Beata Daszyńska–Muzyczka, prezes BGK.

Ostatnie dwa lata to intensywny rozwój transplantologii w Polsce. Dzięki ośrodkom w Zabrzu, Warszawie, Wrocławiu czy Gdańsku osiągnęła ona poziom europejski. ,

– Musimy pracować nad świadomością Polek i Polaków, aby jak najmniej było odmów i zastrzeżeń – mówi profesor Marian Zembala z SCCS w Zabrzu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polska ma doskonale wykształconą kadrę medyczną, która uczyła się pod okiem najlepszych specjalistów na świecie i w Polsce, a teraz kształci swoich kolegów po fachu z innych zagranicznych ośrodków. Jednak na co dzień lekarze spotykają się z niską świadomością społeczeństwa, a także personelu medycznego, który nie jest przygotowany do prowadzenia rozmów na temat przeszczepów u dzieci.

– Kiedy dofinansowaliśmy rozbudowę szpitala i przeznaczyliśmy pieniądze na zakup sprzętu okazało się, że to nie wystarczy. Pomoc finansowa to jedno, ale ogromnym wyzwaniem jest brak wiedzy na temat transplantologii. To trochę jak ze szkołą – najpierw zdobywasz wiedzę, a potem możesz ją wykorzystać – dodaje Renata Kościelniak z Fundacji BGK.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Fundacja BGK i Śląskie Centrum Chorób Serca chcą zorganizować wspólną akcję zwiększającą świadomość polskiego społeczeństwa na temat przeszczepów. A już teraz – w październiku – miesiącu transplantologii na całym świecie, BGK dofinansował budowę nowego oddziału Wrodzonych Wad Serca i Kardiologii Dziecięcej wraz z oddziałem Intensywnej Opieki Kardiologicznej Dziecięcej. Pieniądze przeznaczył także na zakup sprzętu medycznego. Symbolem akcji jest miś tulący serce – mural z jego wizerunkiem zdobi ścianę szpitala w Zabrzu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Ten mural to próba oswojenia z tematyką. Przytulaśny miś tuli anatomiczne serce – może właśnie w taki lekki i delikatny sposób będzie łatwiej o tym rozmawiać – komentuje artysta Wojciech Brewka, którego Fundacja BGK zaprosiła do stworzenia muralu.