Argentyński oddział banku HSBC w humorystyczny sposób przypomina klientom, jak ważne są kwestie cyberbezpieczeństwa. W tym celu agencja David w Buenos Aires wyreżyserowała spot, do którego inspiracją był kultowy serial HBO pt. „Sukcesja”.
W klipie metaforę udostępnianych hakerom danych stanowi testament jednego z członków rodziny. „Sukcesja” to kontynuacja kampanii zatytułowanej „Drogi kliencie”, która została zrealizowana w 2022 roku.
Zobacz również
Biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku w Argentynie zarejestrowano ponad 1,2 miliarda prób cyberataków, cyberprzestępczość jest dziś jedną z najpowszechniejszych i najbardziej szkodliwych praktyk w tym kraju. W tego typu przestępstwach cyberprzestępcy nakłaniają internautów do przesłania im osobowych i poufnych danych, takich jak hasła, informacje bankowe, a nawet numery kart kredytowych.
Kampania będzie emitowana w telewizji i kinach w Buenos Aires, a także w formacie cyfrowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: YouTube
PS Niemal 240 tys. zł kary za zgubienie pendrive’a z danymi osobowymi
Prawie 240 tys. zł kary finansowej nałożona na firmę gastronomiczną z Podkarpacia. Powód? Jeden z pracowników lokalu zgubił nośnik danych z poufnymi informacjami na temat pracowników. Wyznaczona przez UODO suma pieniędzy to efekt m.in. współpracy właścicieli kolbuszowskiego biznesu z Urzędem.
PS2 Jedno hasło do wszystkiego, dupa.8 i samoprzylepne karteczki
Najnowsze badania „Bezpieczeństwo urządzeń i logowania” BIK wskazują, że aż co 10 Polak używa jednego hasła do wszystkich swoich urządzeń, aplikacji i kont. Inne dane pokazują, że częstą metodą na przechowywanie haseł w pracy są karteczki samoprzylepne. Z kolei RIFFSEC bada popularność słowa „dupa” jako ochrony kont. Zobacz najciekawsze statystyki związane z bezpieczeństwem w internecie.