Grupa robocza Content Marketing pod auspicjami Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska została powołana 29 maja 2014 roku. Jej członkowie to przedstawiciele domów mediowych, wydawców oraz agencji specjalizujących się w marketingu treści. Misją grupy od samego początku są działania edukujące rodzimy rynek w zakresie content marketingu, ale także jego rozwój jako wiodącego trendu w marketingu internetowym.
„Nowa funkcja w grupie to dla mnie wyróżnienie i jednocześnie impuls do dalszego efektywnego realizowania jej celów – informuje Barbara Stawarz. I dodaje – W ciągu kilku miesięcy opracowaliśmy Przewodnik Content Marketingu, pierwszą tego typu publikację na naszym rynku, która została pobrana przez imponującą liczbę użytkowników – ponad 17 tysięcy. Obecnie finalizujemy prace nad zbiorem najciekawszych kampanii content marketingowych prowadzonych w Polsce, którą wydamy jeszcze w tym roku“.
Zobacz również
W planach grupy są także intensywne działania w mediach społecznościowych z wykorzystaniem komunikacji wizualnej. W priorytecie pozostaje edukacja rynku i budowa świadomości w zakresie content marketingu.
Barbara Stawarz z branżą internetową związana jest od dziewięciu lat. Doświadczenie zdobyła w pracy po stronie mediów w Rzeczpospolitej oraz Hubert Burda Media, które wykorzystuje w projektowaniu kampanii content marketingowych dla klientów. Prowadzi aktywne działania edukujące rynek w obszarze content marketingu poprzez eksperckie publikacje oraz prelekcje na konferencjach branżowych. Od 5 lat jest wykładowcą akademickim na SWPS, SGH oraz AGH. W pracy naukowej zafascynowana wpływem Internetu na relacje międzyludzkie i komunikację masową.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach