Barbie nieprzerwanie od 60 lat inspiruje do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą. Z tej okazji Barbie uhonorowała wyjątkowe grono inspirujących kobiet z całego świata tytułem Barbie Shero oraz podjęła kroki mające na celu zminimalizowanie zjawiska dream gap.
Jak wskazują badania, dziewczynki już w wieku około 5 lat tracą pewność siebie i wiarę we własne możliwości (zjawisko dream gap). Stereotypy kulturowe, ukryte uprzedzenia, system wychowywania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany przez media pogłębiają to przekonanie. Barbie podejmuje aktywne działania mające na celu zapobieganie temu trendowi poprzez budowanie świadomości, wyrównywanie szans dziewczynek i pomaganie im w realizacji swoich marzeń.
Zobacz również
Barbie Shero to globalny projekt firmy Mattel, którego celem jest wyróżnienie kobiet-wzorów do naśladowania. Wyróżnienie przyznawane od 2015 roku na świecie, w 2018 roku po raz pierwszy trafiło do Polki – Martyny Wojciechowskiej. W 2019 roku tytuł Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki. By spełnić swoje marzenie i wykonywać ten zawód, musiała pokonać długą drogę, mierząc się z wieloma uprzedzeniami i stereotypami. Dzięki wytrwałości i determinacji osiągnęła swój cel. Dziś jest ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuje się wielkogabarytowym transportem specjalistycznym, jeździ na długich dystansach i za kółkiem spędza większą część swojego życia. Dzięki kanałom social media Iwona przybliża swoją pracę, zawodowe podróże i codzienne życie kierowcy w trasie, szerokiemu gronu odbiorców. Popularność i sympatię zyskała dzięki swojemu kanałowi na YouTubie, który śledzi już ponad 250 tys. subskrybentów, a niektóre z filmów osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń.
– Barbie od 60 lat inspiruje kolejne pokolenia dziewczynek i przekonuje, by wierzyły, że mają wybór. Nieustannie zmieniając się, wcielając się w role ponad 200 przedstawicielek różnych zawodów, startując w sześciu kampaniach prezydenckich oraz w podróży na Księżyc przed Neilem Armstrongiem, Barbie stała się najlepszym wzorem dla dziewczynek. Pokazuje, że dziewczynki powinny wkraczać w świat, w którym jako kobiety mogą realizować się w każdym zawodzie. Poprzez nasze globalne działania minimalizujemy zjawisko dream gap i umacniamy Barbie jako markę stale wspierającą dziewczynki – powiedziała Lisa McKnight, dyrektor generalny i wiceprezes Barbie.
Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek, inicjując szereg akcji i projektów na całym świecie:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przyznając wyróżnienia Barbie Shero – nagradza kobiety-bohaterki (ang. she + hero) za niezłomność i przełamywanie schematów oraz odwagę w poszukiwaniu własnej drogi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Barbie wyróżnia ponad 20 kobiet z całego świata, w wieku od 19 do 85 lat, mówiących w 14 językach.
- To największa i najbardziej zróżnicowana grupa kobiet wyróżniona przez Barbie od 2015 roku w ramach projektu Barbie Shero.
- Wyróżnione kobiety otrzymują jedyną w swoim rodzaju lalkę inspirowaną ich wyglądem.
- W Polsce, w 2019 roku tytuł Barbie Shero i swoją lalkę otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki transportu specjalistycznego – której trudna droga do wymarzonego zawodu może być przykładem realizacji prawdziwej pasji i konsekwencji w osiąganiu celów.
Wspierając The Barbie Dream Gap Project – poprzez dedykowanie zasobów oraz przekazanie funduszy organizacjom wspierającym projekt Barbie Dream Gap, który ma celu wyrównywanie szans dziewcząt.
- Barbie przekaże grant od sprzedaży lalek w USA poprzez Mattel Children’s Foundation – 1$ od każdej sprzedanej lalki aż do kwoty 250 tys. dolarów.
- Barbie zachęca do przystąpienia do społeczności @barbie, aby przeciwdziałać dream gap. Każdy może stworzyć opowieść zgodnie z filozofią Barbie, inspirując się historiami dziewczynek z własnego otoczenia i podzielić się nią, używając hasthagów: #Barbie60 i #YouCanBeAnything.
Wskazując Barbie jako wzór do naśladowania – poprzez inspirujące treści filmowe Barbie bawi i uczy.
- Jako marka nr 1 dla dziewczynek na YouTubie Barbie wciela się w rolę vloggerki, przekazując wartościowe porady i przesłania.
Współpracując z partnerami w różnych kategoriach – od zabawek do apparelu i publikacji.
- Kolekcja lalek „Barbie Kariera 60” wyróżnia sześć zawodów, w których nadal pracuje mało kobiet. Są to: astronauta, pilot, sportowiec, dziennikarz, polityk i strażak.
- Współpraca z wieloma partnerami m.in. z branży odzieżowej, spożywczej, beauty, podróżniczej oraz wydawniczej, aby uczcić to ważne wydarzenie.