1) W marketingu najważniejsze są…
działania, które rzeczywiście sprzedają. Trzeba wiedzieć, co i komu się sprzedaje. Często łopatologiczne rozwiązania są lepsze niż dobra, konkursowa kreacja.
Zobacz również
2) Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej agencji skrzydeł, to…
w Peppermincie był to nowy serwis Premier.gov.pl. Na początku nikt nie wierzył, że uda nam się wygrać konkurs ofert, a później, że można zrobić coś dobrego z administracją publiczną. Udowodniliśmy, że można, a współpraca z klientem była w pełni partnerska i profesjonalna. Do dzisiaj zaliczam ją do najlepszych.
3) Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
odbudowywanie marki Peppermint po trzech latach niebytu.
4) Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
trwająca już od ponad sześciu lat współpraca z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Cały czas się rozwija, od BTLu po Digital. Zarówno my jak i klient jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy.
Poznaj Cropink – szybko i prosto twórz reklamy produktowe. Uwolnij Twoją kreatywność
5) Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Dumb Ways to Die, czyli kampania promująca bezpieczeństwo na torach, przygotowana przez McCann Melbourne dla Metro Trains w Melbourne. Świetna idea doskonale przeniesiona na grę. A gry są moją drugą pasją.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6) Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
obiecującym trendem jest Responsive Web Design mocno skorelowany z Cross-Device marketingiem. Podejmując decyzję zakupową konsument przechodzi proces od smartfona w tramwaju, poprzez tablet na kanapie, a kończy klikając w „kup teraz” na notebooku.
7) Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
konieczność bycia obecnym na Facebooku. Nie ma takiej konieczności! Zgadzasz się, lajkuj. Nie zgadzasz się, szeruj.
8) We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
szacunek do siebie nawzajem. A szanujemy się wtedy, gdy Klient ma świadomość tego, że Agencja zna się na tym, co robi, a Agencja ma świadomość tego, że Klient wie, co sprzedaje.
9) Swoje inspiracje czerpię z…
zewsząd. Ze zwykłej codzienności, z rozmów ze współpracownikami, z książek, z gier, z Facebooka.
10) Gdybym miał promować polskie rowery w Holandii, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…
otworzyłbym sklep internetowy z tymi rowerami oraz wystartował z kampanią pod hasłem „płacisz tylko za przesyłkę”. Nieograniczony budżet to fikcja.
11) Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
w tej dziedzinie nie można popaść w rutynę, której bym nie zniósł. Znam się na tym i co najważniejsze lubię to, co robię.
Bartek Cymer, dyrektor zarządzający w agencji Peppermint
Absolwent filozofii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Od niemal dziesięciu lat związany z branżą reklamową. Karierę zawodową zaczynał w 2005 roku jako Web Developer w agencji interaktywnej Netizens, gdzie budował i zarządzał działem Web Development, a potem, od 2010 roku, prowadził projekty agencji jako Project Manager. Specjalista w zakresie planowania i prowadzenia kampanii internetowych oraz wdrażania serwisów internetowych. Posiada certyfikaty Google AdWords i Google Analytics.
W latach 2011 – 2013 jako Group Managing Director zarządzał warszawskim oddziałem agencji Netizens Peppermint, dla której pozyskał takich klientów jak: Allegro Group, Bonduelle, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Od 2013 roku zarządza agencją Peppermint, która została wyodrębniona ze struktur Netizens Peppermint.
Pracował m.in. dla Nestlé (Nutrition, NESCAFÉ, NESCAFÉ® Dolce Gusto), Unilever (Lipton, AXE, Rexona), National Geographic, Wrigley, Bonduelle Sodexo, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Zdrowia i Grupy Allegro.
W School of Form prowadzi zajęcia podstawy Weba i CMS.