Basen dla łososi, wybieg dla reniferów, animowany plan sklepu – IKEA intryguje i zachwyca na całym świecie

Basen dla łososi, wybieg dla reniferów, animowany plan sklepu – IKEA intryguje i zachwyca na całym świecie
W Madrycie animowany plan sklepu ze wskazówkami dla klientów, w Indiach dostawy elektrorikszami, w Polsce pytony, basen dla łososi i wybieg dla reniferów – IKEA od zawsze stara się dostosowywać swoją ofertę i komunikację do kraju, w którym je sprzedaje.
O autorze
3 min czytania 2018-08-22

fot. Instagram

IKEA, mimo globalnej działalności, stara się jak najmocniej personalizować swoje sklepy i podbić serca lokalnej społeczności.

IKEA Madryt

W lipcu 2018 roku w centrum Madrytu otworzono nowy format marketu IKEA, który ma za zadanie nie tylko prezentować ofertę handlową sieci, ale również inspirować klientów. Na najniższej kondygnacji czteropiętrowego marketu zlokalizowane są ekspozycje, które czerpią inspirację ze stylu życia mieszkańców miasta oraz najsłynniejszych dzielnic Madrytu – m.in. Malasaña, Chueca, Salamanca czy Madrid de los Asturias. Co więcej, w sklepie pojawiła się interaktywna tablica, która w zabawny sposób „uczy klientów” jak poruszać się po markecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Post udostępniony przez JNH (@letrasetman)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na kolejnych piętrach mieści się też sklep ze szwedzką żywnością oraz restauracja. Dla klientów stworzono również salę LAB, w której mogą oni zaprojektować produkty wedle ich wizji z pomocą profesjonalnych projektantów.

La nueva tienda urbana de @IKEASpain en Madrid no se olvida de los vecinos y la decoración de sus salones #lamásmajadeGoya pic.twitter.com/zTjhjYtNWJ — Revista info RETAIL (@InforetailNews) 10 lipca 2018

W dniu otwarcia nowego salonu IKEA wykorzystywała hashtag #lamásmajadegoya – hasło to pojawiło się między innymi na koszulach oraz kubkach, które są dostępne w ofercie marketu. Mieszkańcy Madrytu od razu podłapali pomysł IKEA, publikując w internecie zdjęcia zrobione w nowym markecie sieci, które oznaczają hashtagiem. Oprócz fotografii produktów nawiązujących do dzielnic stolicy Hiszpanii, zamieszczają też zdjęcia typowych, szwedzkich potraw.

 

Hoy estrenamos nuestra nueva tienda IKEA en el centro de Madrid!!! #lamásmajadegoya #madrid #callegoya47 #españa @ikeaspain #ikeagoya

Post udostępniony przez Matteo Montana (@montanamatteo)

IKEA Hajdarabad

9 sierpnia 2018 roku w Hajdarabadzie zaczął działać pierwszy punkt IKEA w Indiach. Marka zdecydowała się na nietypowy środek transportu, jeśli chodzi o dostawę niewielkich zamówień do klientów – zamiast samochodów ciężarowych postawiono na elektryczne autoriksze tzw. tuk-tuki.

 

VR tripping over these autos, what about you? Last few days to experience the IKEA Virtual Reality tour at NTR Gardens, Hyderabad. Use the hashtag #IKEAIndia in your posts and stand a chance to get featured in our upcoming video! #MakeEverydayBrighter

Post udostępniony przez IKEA India (@ikea.india)

IKEA Targówek

Szwedzki koncern meblarski ma pomysł nawet na komunikację podczas przebudowy jednego ze swoich marketów – będący aktualnie w fazie remontu sklep IKEA Targówek bawi klientów centrum handlowego tablicami z zabawnymi hasłami: „Budujemy basen dla łososi :)” i „…a tu powstaje wybieg dla reniferów ;)”.

 

#ikeawarszawa #ikeapolska #ikeatargówek #humor #wybiegdlareniferów #kochamich!

Post udostępniony przez Maria Pałgan (@mariavika44)

 

Post udostępniony przez Monika Bacińska-Wojewódka (@domnapokaz)

IKEA Bydgoszcz

Otwarciu IKEA Bydgoszcz w 2015 roku towarzyszyła kampania promocyjna w Toruniu, dopasowana kontekstowo do grodu Kopernika:

IKEA Poznań i Katowice

Marka postawiła także na dopasowane do miejscowej społeczności działania w Poznaniu i Katowicach. W sklepach rozmieszczono informacje w lokalnej gwarze.


fot. gramrix.com


fot. Silesia Smakuje

PS Zaginiony pyton w IKEA

IKEA w real-time marketingu nie tylko w internecie, ale także w sklepach stacjonarnych jest niezastąpiona. Marka rewelacyjnie wykorzystała poszukiwania zaginionego w okolicach pytona.

 

Śmieszki z Ikei, czyli na tropie pytona #Wrocław #bielanywrocławskie #ikea #ikeapolska #pyton #pluszak #wąż #snake #python #Poland #search #poszukiwania #natropiepytona #gdziejestpyton #gad #ktogoznajdzie

Post udostępniony przez Paweł Pawlita (@pawelpawlita)

PS2 IKEA instruuje jak pokonać Szwecję na okładce The Times

W dniu meczu Szwecja – Anglia w ćwierćfinale mistrzostw świata na okładce angielskiego dziennika The Times ukazał się wzorowany na instrukcji składania mebli z Ikei przewodnik, jak pokonać przeciwnika.

PS3 IKEA świętuje urodziny

Z okazji 75 urodzin marka przygotowała kolekcję GRATULERA, która składa się z wybranych najbardziej cenionych i lubianych produktów z ostatnich sześciu dekad. W ten sposób marka pragnie podziękować swoim klientom.

PS4 IKEA X NASA

IKEA we współpracy z NASA, a konkretnie Mars Desert Research Station w Utah planują stworzyć kolekcję RUMTID podzieloną na cztery podkategorie, które dotyczą pojęcia czasu, niewielkiej przestrzeni, wody i powietrza. Oferta obejmuje oczyszczacz powietrza, innowacyjne rozwiązania oświetleniowe i modułowy, oparty na blokach system mebli zrobionych z drewna i odpadów: IKEA sięga gwiazd. Nadchodzi kolekcja stworzona we współpracy z NASA.

PS5 IKEA X LEGO

IKEA wspólnie z LEGO stworzy kolekcję zabawek dla całej rodziny. Wiadomość została ogłoszona w siedzibie IKEA w Szwecji podczas Democratic Design Day. Przedstawiciel LEGO powiedział: „Zabawa jest dla dzieci najistotniejsza. Chcemy zagwarantować rodzicom dużo więcej okazji do zabawy z dziećmi w domu”: IKEA ogłasza współpracę z LEGO, adidasem i Solange Knowles.