Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Bayer – światowy sukces polskich fanpage’y

Case study dotyczące utworzenia platformy komunikacji z właścicielami psów i kotów.
O autorze
3 min czytania 2014-11-14

Cele

Bayer Health Care to jeden z czołowych producentów leków, preparatów do pielęgnacji zwierząt oraz środków do ochrony przed pasożytami. Celem działań było utworzenie aktywnej platformy do komunikacji z właścicielami psów i kotów, która pozwoli na szerzenie wiedzy o pielęgnacji i zdrowiu tych zwierząt. Nauka poprzez zabawę to zasada, która przyświecała nam od początku. Oprócz treści edukacyjnych opisujemy ciekawostki dotyczące psów oraz kotów, popularyzujemy opiekę nad tymi zwierzętami oraz bawimy się i żartujemy razem z fanami czworonogów.

Grupa docelowa

Właściciele kotów i psów z całej Polski.

Strategia

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Bayer Health Care na przełomie grudnia 2012 i stycznia 2013, niemal wszyscy właściciele czworonogów traktują je jak członków rodziny. Okazuje się jednak, że mimo to wielu właścicieli zwierząt zbyt rzadko korzysta z opieki lekarzy weterynarii, skutkiem czego zwierzęta zbyt często narażone są na choroby powodowane np. przez pasożyty. Niepokojącym był fakt, że ponad połowa właścicieli psów nie znała żadnych pasożytów zewnętrznych. 18 maja 2013 roku ruszyła ogólnopolska kampania odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami „Polegam na Tobie” organizowana przez Bayer Health Care. Celem kampanii było przypomnienie właścicielom czworonogów o tym, jak należy dbać o zdrowie oraz samopoczucie pupili. W ramach kampanii w sześciu miastach Polski stanęły specjalne namioty, w których właściciele psów mogli spotkać się z lekarzami weterynarii. Według badań przeprowadzonych w ramach „Polegam na Tobie” okazało się, że prawie 2/3 przebadanych pupili posiada problemy zdrowotne. Wynikało to głównie z niskiej świadomości właścicieli zwierząt. Aby poszerzyć wiedzę na temat odpowiedniej dbałości o zdrowie pupili, Bayer Health Care postanowił zintensyfikować działania edukacyjne w sieci i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców – właścicieli czworonogów. 

Narzędzia


fot. www.komiksiarz.pl

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie od dziś wiadomo, że Facebook skupia fanów słodkich kotków i szczeniaczków – postanowiliśmy to wykorzystać. Zamiast tworzyć nową platformę komunikacyjną i na siłę zachęcać fanów czworonogów do komunikacji, zdecydowaliśmy posłużyć się istniejącym narzędziem. Tak powstały dwa fanpage’e:

Pies fajny jest oraz Spokojnie kotku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo, jako portal wiedzy powstała także strona ZdrowyFutrzak.pl, na której znajdują się artykuły o pielęgnacji i zdrowiu psów oraz kotów. Artykuły podejmują tematy chorób pasożytniczych, opisują źródła zakażeń oraz sposoby walki z problemem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sposób działania

Naszym zadaniem było stworzenie społeczności właścicieli kotów i psów na fanpage’ach Pies fajny jest oraz Spokojnie kotku. Wyzwaniem okazało się nie tylko skupienie i zwiększanie tej społeczności, ale również zachęcenie jej do interakcji i dzielenia się wiedzą. Cel został osiągnięty poprzez stałą moderację, odpowiadanie na pytania społeczności, doradztwo w kwestii pielęgnacji i zdrowia zwierząt oraz:

  • publikację nowych informacji eksperckich, promujących produkty Bayer Health Care, kierujących do strony Zdrowyfutrzak.pl,
  • integrację społeczności i wspólne dzielenie się doświadczeniami m.in. poprzez pytania o zwyczaje czworonogów, informowanie o lokalnych inicjatywach np. wspólnych spacerach z psami,
  • publikowanie ciekawostek dotyczących zwierząt i ich słynnych właścicieli, historii ras itp.
  • zaangażowanie polskiej społeczności w międzynarodową akcję #BayerBecause (akcja miała na celu popularyzowanie informacji o niezwykłych cechach zwierząt oraz o konieczności dbania o zdrowie pupili, na całym świecie informacje te były oznaczane hashtagami #BayerBecause, #AnimalsAmaze),
  • wsparcie akcji społecznych np. Ratuj Rysie WWF oraz inicjatyw społecznych mających na celu adopcję i pomoc zwierzętom ze schronisk,
  • zabawę poprzez publikację memów oraz śmiesznych zdjęć czworonogów, konkursy (konkurs na zdjęcie kota, konkurs na motto tygodnia ze zdjęciem psa),
  • działania reklamowe Facebook Ads prowadzone w celu zwiększenia zasięgu obu fanpage’y oraz ich treści.

Efekty

197 463 – o tyle wzrosła liczba fanów na Pies fajny jest od 15 maja 2013 roku, obecnie fanpage ma ponad 199 000 fanów i jest największą na świecie stroną marki Bayer Health Care. Drugie miejsce na świecie zajmuje fanpage z Brazylii.

88 500 – o tyle wzrosła liczba fanów na Spokojnie kotku od 15 maja 2013 roku, obecnie fanpage liczy ponad 93 000 fanów.

Bardzo wysokie pozycje obu stron w raportach Sotrender (kategoria Zwierzęta)

W sierpniu w raportach Fanpage Trends pojawila się nowa kategoria: Zwierzęta. Zarówno Pies fajny jest jak i Spokojnie kotku debiutowały w raporcie na wysokich pozycjach w czołówce. 

Październikowy raport potwierdził wysokie oceny obu fanpage’y.

Pies fajny jest zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczba fanów w kategorii Zwierzęta, fanpage Spokojnie kotku plasuje się na miejscu piątym. Strony utrzymują się w pierwszej trójce w zestawieniu względem zaangażowania fanów oraz zajmują drugie i czwarte miejsce pod względem interaktywności. Społeczność obu stron chętnie włącza się w komentowanie informacji, udostępnia informacje oraz dyskutuje, co ma przełożenie na popularyzację wiedzy dotyczącej pielęgnacji i zdrowia zwierząt. 

Dodatkowo obie strony są pozytywnie oceniane przez ekspertów z branży.

Przykładowe posty z fanpage’y Pies fajny jest oraz Spokojnie kotku: