BD4L.pl: Big data i polityka. Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku? [raport]

Ostatnie kampanie wyborcze w USA i Europie Zachodniej pokazały, jak big data pozwalają osiągnąć przewagę na rynku politycznym. O tym, jak terabajty informacji o wyborcach pomagają wygrać wybory, przeczytacie w raporcie „Big data i polityka. Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku?”.
O autorze
1 min czytania 2018-08-03

W XXI wieku statystyczny obywatel każdego dnia generuje o sobie więcej informacji niż jego dziadkowie przez całe życie. Jego aktywność w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym na każdym kroku jest odnotowywana przez nowoczesne technologie. Tak powstają wielkie zbiory danych, które nie mogły pozostać bez wpływu również na życie polityczne. Internet i narzędzia oparte na big data trafiły do polityki i zmieniają zasady kampanii wyborczych, sposoby przekonywania obywateli oraz mechanizmy funkcjonowania całych demokracji.

W raporcie „Big data i polityka. Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku?” przybliżono kulisy czterech kampanii polityków, których wyborczy sukces możliwy był właśnie dzięki gromadzeniu i umiejętnemu wykorzystaniu danych wyborców. Byli to Barack Obama i Donald Trump w USA, Emmanuel Macron we Francji oraz Mariano Rajoy w Hiszpanii. Autorzy raportu na konkretnych przykładach pokazali, jak kandydaci komunikowali się z wyborcami i budowali wokół siebie zaangażowane społeczności, zarządzali pracą wolontariuszy, czy tworzyli program wyborczy dzięki big data.

Raport zawiera cenne informacje zarówno dla kandydatów startujących w nadchodzących wyborach, jak i zwykłych wyborców. Kandydatom pokazuje możliwości związane z rewolucją technologiczną, sposoby zbierania i wykorzystywania big data w walce wyborczej, w kampanii w internecie i działaniach offline. Z kolei wyborcom uświadamia, jak działają kampanie polityczne w XXI wieku i jak nowoczesne narzędzia stosowane przez polityków mogą wpływać na ich decyzje.

Autorzy raportu,analitycy skupieni wokół bloga BD4L.pl., podkreślają, że umiejętne wykorzystanie danych wyborców znacznie zwiększa szanse kandydata na zdobycie przewagi nad konkurencją, prowadzącą kampanię tradycyjnymi metodami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport dostępny jest do pobrania tu >

Słuchaj podcastu NowyMarketing