23 czerwca w Warszawie, spośród 15 finalistów, został wyłoniony zwycięzca II edycji Virgin Mobile Academy. Towarzyszyło jej hasło: “Richard’s Art of Business”, będące bezpośrednim nawiązaniem do twórcy globalnego koncernu Virgin, Sir Richarda Bransona.
Wspieranie start-upów jest wpisane w DNA marki Virgin. Dlatego przy organizacji Virgin Mobile Academy przyświecały nam 2 cele – rozwój wiedzy osób przedsiębiorczych, działających w obszarze kultury i sztuki oraz wsparcie finansowe pomocne w rozwinięciu danej inicjatywy. Nagrodę główną – kwotę 100 tys. złotych – wygrał projekt, który zdaniem niezależnego jury ma największy potencjał biznesowy oraz dowodzi, że kultura i sztuka może być rentownym przedsięwzięciem. Niesie ze sobą również wartościową misję i odpowiada na realne potrzeby – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska. Dzięki zdobytej wiedzy i nowym umiejętnościom, finaliści oraz uczestnicy drugiego etapu, zyskali doświadczenia, które pomogą im rozwijać swoje projekty i stać się bardziej atrakcyjnymi dla potencjalnych inwestorów – podsumowuje.
Zobacz również
Zwycięzca i 3 wyróżnienia
Zwycięski projekt, którego autorem jest Patryk „TikTak” Matela, został wyłoniony z grona 15 finalistów. Beatbox Kids łączy w sobie kulturę i biznesowe podejście z wartościową misją społeczną. Założeniem projektu jest uczenie dykcji, poprawnego oddychania oraz poczucia rytmu poprzez warsztaty beatboxowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Żyję beatboxem od dawna, jednak udział w konkursie pozwolił mi rozwinąć pomysł na biznes i wyzwolił jego potencjał. W planach mam stworzenie aplikacji mobilnej, która umożliwi rodzicom pracę z dziećmi we własnym zakresie. Nagrodę przeznaczę również na prowadzenie programów pilotażowych w szkołach, współpracując z logopedami, aby projekt zbierał dobre opinie i cały czas się rozszerzał – mówi Patryk „TitTak” Matela.
W trakcie gali wyróżniono również trzy projekty. Culture Club to innowacyjna aplikacja mobilna, pozwalająca na współdzielenie pasji do kultury i sztuki z innymi. Pożar w burdelu jest niezależnym kabaretem literackim. Pełne dobrej energii Radio On zostało stworzone z myślą o społeczności onkologicznej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zwycięzcę oraz wyróżnione projekty wyłoniło niezależne jury, w składzie Grażyna Piotrowska-Oliwa – prezes Virgin Mobile Polska, Bogna Świątkowska – prezes Fundacji Bęc Zmiana, Andrzej Pągowski – artysta-grafik, Mikołaj Komar – fotograf i redaktor naczelny KMAG oraz Grzegorz Marczak – redaktor naczelny Antyweb.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do konkursu zostało zgłoszonych blisko 600 projektów.