Mająca 106 lat marka motoryzacyjna Bentley ogłosiła zmiany w identyfikacji wizualnej. Zaprezentowano logo będące twórczym rozwinięciem oryginalnego projektu autorstwa F. Gordona Crosby’ego z 1919 r. Nowe logo zostało w całości zaprojektowane i stworzone przez zespół wewnętrzny marki, pod czujnym okiem dyrektora ds. projektowania, Robina Page’a. Jego premiera przypadła na okres prezentacji nowego modelu auta z rodziny Bentleya.

Nowy samochód jest inspirowany wcześniejszymi, historycznymi modelami auta, wzbogaconymi o nowoczesne rozwiązania. Co ciekawe, w procesie tworzenia odnowionego logo mogli uczestniczyć wszyscy pracownicy firmy, którzy zgłosili się do konkursu wewnętrznego, wysyłając propozycje projektów. W efekcie wyłoniono najciekawszą propozycję, która następnie została rozwinięta przez dedykowany zespół.
Charakterystyczny symbol skrzydeł, od lat widoczny w logo Bentleya, został zmodyfikowany w taki sposób, że obecna wersja emblematu wydaje się bardziej wyrazista. Kształt nowych skrzydeł jest ostrzejszy niż w poprzedniej wersji – przypomina raczej kątowe skrzydła sokoła wędrownego niż poprzednie, łagodniejsze kształty. Dolne pióra pod literą B zostały całkowicie usunięte, aby uzyskać wizualnie czystszy kształt.

– Jeśli luksusowa marka jest produktem historii, które stworzyła, to jej emblemat jest jej podpisem. W ponad stuletniej historii jest to dopiero czwarta ewolucja kultowego Winged B firmy Bentley, a jego przeprojektowanie było ogromnym zadaniem, do którego podeszliśmy z wielką starannością. W erze stale rosnącej złożoności i wierności wynikającej z cyfryzacji, ćwiczenie uproszczenia i udoskonalenia jest współczesną koniecznością – dlatego nowe logo jest czystsze, ostrzejsze i bardziej wyraziste niż jego poprzednik. Nowe Winged B – i samochód koncepcyjny, który je wprowadza – symbolizują potężną, ekscytującą przyszłość dla tej firmy i jej wyjątkowych, ręcznie wykonanych produktów – skomentował Dyrektor ds. projektowania w firmie Bentley, Robin Page.
Nowy rozdział, nowa siedziba
Jednocześnie z nową wersją logo, Bentley zaprezentował światu również swoją nową siedzibę Design Studio. Znajduje się ona w jednym z najstarszych i najbardziej charakterystycznych budynków na terenie kompleksowego obiektu, dawnym „Front of House”. Historyczne wnętrza zostały jednak zmienione w innowacyjne środowisko współpracy i dostosowane do aktualnych potrzeb firmy.
Na froncie siedziby nie mogło zabraknąć nowego logo marki, a uroczyste otwarcie Design Studio przypadło na chwilę przed premierą nowego samochodu koncepcyjnego z rodziny Bentleya.

Zdjęcia: https://www.bentleymedia.com/en/newsitem/