Bez eko-ściemy, więcej szkła segregujemy

62,49% – tyle wyniósł poziom recyklingu butelek i słoików w Polsce w 2017 roku. Oznacza to wzrost aż o 9,65% w skali roku i jest jednym z najwyższych w Europie. Taki wynik to efekt prowadzonych działań edukacyjnych i akcji marketingowych, ale i rosnącej świadomości, także dzięki greenwashingowi.
O autorze
1 min czytania 2019-10-31

Najnowsze dane branżowe – opublikowane przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) – dają powody do optymizmu. Co prawda do europejskiej średniej wynoszącej 76%, która również zanotowała wzrost – o 1%, sporo nam jeszcze brakuje, jednak patrząc wstecz Polska wykonała recyklingowy progres, choć oczywiście ten wynik może być jeszcze lepszy.

– Wysoki, bo 76% wynik w Europie pokazuje, że gospodarka o obiegu zamkniętym w przypadku opakowań szklanych sprawdza się i funkcjonuje coraz lepiej. Szkło to materiał permanentny, który można bez końca poddawać recyklingowi i produkować nowe opakowania, zachowując jakość szkła niezależnie od tego, ile razy jest przetworzone. Jednocześnie wierzymy, że kraje, takie jak m.in.: Polska, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu gospodarczego, mogą zrobić jeszcze więcej i zdecydowanie polepszyć swoje wyniki – mówi Adeline Farrelly, sekretarz generalny FEVE.

W Polsce wykorzystano i przetworzono 1 187 617 ton szkła (wzrost o 0,80% w porównaniu do 2016 roku), a poddano recyklingowi 742 190 ton. Daje to wzrost rzędu 9,65% w porównaniu do 2016 roku i poziom 62,49% przetworzonych ponownie butelek i słoików.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Ogromnie cieszy nas tak duży progres w zakresie recyklingu opakowań szklanych w Polsce, który jest jednym z najwyższych w Europie. To pokazuje, że prowadzone przez Friends of Glass Polska działania edukacyjne w naszym kraju odnoszą pożądany skutek, a wzrost świadomości ekologicznej jest coraz większy. Wbrew pozorom przyczyniają się do tego również akcje greenwashingowe marketerów, których prawdziwy, komercyjny charakter niemający nic wspólnego z ekologią jest bardzo szybko upubliczniany. Z pewnością wykonaliśmy krok do przodu, ale potrzebne są kolejne. Dlatego też już 19 listopada startujemy z III edycją naszego projektu edukacyjno-ekologicznego EduPak Polska, zaczynając od Konferencji i Warsztatów dla 150 Nauczycieli, którzy w oparciu o otrzymane materiały dydaktyczne oraz wiedzę będą pracowali z uczniami w swoich szkołach i przedszkolach. Podsumowaniem projektu będzie Konkurs dla przedszkolaków i uczniów oraz Wystawa prac na Targach Edukacyjnych w Poznaniu 6 – 8 marca 2020 – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass.

Słuchaj podcastu NowyMarketing