„Bez LGBT+ nie ma Polski”. Kampania Agory pokazuje, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna

„Bez LGBT+ nie ma Polski”. Kampania Agory pokazuje, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna
Przed wkroczeniem Parady Równości na warszawskie ulice, na stronach Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazeta Wyborcza”, TOK FM i tokfm.pl rozpoczęła się nietypowa kampania. Wówczas z wielu tytułów na stronie głównej znikały literki L, G, B oraz T.
O autorze
1 min czytania 2021-06-21

„Bez społeczności osób LGBT+, bez Nich, bez Was, bez Nas Polska nie jest kompletna, przestałaby być Polską, zostając tylko Po_ską. Niepełnym krajem z niepełną nazwą.” – tak tłumaczą swoją akcję organizatorzy kampanii „Bez LGBT+ nie ma Polski”. 

Dzięki akcji zorganizowanej wspólnie przez tytuły Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazeta Wyborcza”, TOK FM i tokfm.pl, a także stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, odbiorcy mogli zderzyć się z nietypowym formatowaniem tekstów na stronach Agory – wówczas z nagłówków zniknęły litery L, G, B i T, przez co użyte przez redaktorów słowa traciły sens oraz czytelność. Kluczowych liter na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych tego wydawcy brakowało od godziny 7:00 aż do 4:00, kiedy oficjalnie ruszyła Parada Równości. 

Pomysłodawcą kampanii była agencja MullenLowe Warsaw. Twórcy chcieli zwrócić uwagę na to, że nasza kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Dodatkowo akcja podkreśla ważny problem, który dotyczy wykluczania w Polsce takich osób z wielu sfer życia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do włączenia się w kampanię zostali zaproszeni sami czytelnicy tytułów Agory, który mieli możliwość wyrazić swoje wsparcie dla społeczności LGBT+. Dzięki generatorowi postów mogli stworzyć grafikę ze wybrakowanym słowem, a następnie opublikować ją w mediach społecznościowych z #BezLGBTplusNieMaPoLski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 – W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw. – W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską”. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto wiedzieć, że Gazeta.pl w ramach wsparcia społeczności LGBT+ jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce powołał stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. Od 1 lipca obejmie je Wiktoria Beczek, związana ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza.