W pierwszym spocie w ramach kampanii #jesiennezmiany ukazane są codzienne chwile z życia młodej rodziny, Anastazji i Kuby oraz ich córeczki Helenki. Narratorem jest Anastazja, która opowiada m.in. o tym, jak rodziła w domu, poznała swojego partnera, czy o zbliżającym się drugim dziecku i zmianach, jakie ją czekają. Same produkty IKEA w reklamie są jedynie tłem.
Drugi spot „Rozdział 2, Olek i Franek” utrzymany jest w tej samej konwencji i przybliża nam kolejną rodzinę oraz jej codzienne zmagania.
Zobacz również
Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Grey Group Poland, a produkcją spotów zajęła się Fog Content Agency. Komunikację w internecie realizują agencje: K2, Kalicińscy.com, Performance Media i Hash.fm, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.
IKEA znana jest z wielu niecodziennych akcji reklamowych. Jedną z nich było urządzenie na Dworcu Centralnym sceny teatru improwizowanego, w postaci kawalerki. Internauci mogli zamieszczać na Facebooku propozycje, które następnie byłby realizowane przez aktorów. Dzięki live streamingowi każdy mógł sprawdzić, co w danej chwili dzieje się na scenie.
W tym roku IKEA przeprowadziła niezwykły eksperyment. W ramach doświadczenia posadzono tyłem do siebie osoby, które na co dzień są sąsiadami, ale się nie znają, i zachęcono je do rozmowy. Akcja miała na celu pokazanie, że warto poznać bliżej osoby mieszkające obok.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Innym ciekawym przykładem działań IKEA jest Kuchnia Spotkań. Marka umożliwia wspólne gotowanie ze znajomymi, udostępniając w pełni wyposażoną przestrzeń kuchenną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing