Kampania jest wspierana działaniami PR, komunikacją w kanale on-line, w tym social media.
1 kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej – metrze, tramwajach, autobusach i SKM oraz klubach fitness i lokalnych mediach, pojawiły się krótkie spoty i reklamy prezentujące nietypowe komunikaty dotyczące funkcjonowania miasta, np.:
Zobacz również
- W dni parzyste na trasie Wilanów-Centrum kursować będą tylko autobusy linii nieparzystych.
- W piątki metro zatrzymywać się będzie tylko na stacjach na literę P.
- Wypożyczalnie rowerów miejskich zostaną zastąpione wypożyczalniami butów marszowych w rozmiarach od 36 do 42.
W akcję włączyła się również Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, która na swoim profilu na Facebooku informowała 1 kwietnia o purnonsensowych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji i infrastruktury rekreacyjnej stolicy. Za pomocą własnych kanałów social media, temat promował również ZTM oraz Urząd Miasta, a o zmianach czekających warszawiaków zaczęły pisać lokalne media.
Był to teaser kampanii stołecznego ratusza, emitowany jeszcze przez 7 dni. 9 kwietnia wystartował reveal, ujawniający, że jest to kampania społeczna „Bez PITU PITU”. Akcja ma w efekcie zachęcić wszystkich, którzy nie rozliczają w Warszawie PITów, do przyłączenia się do grona stołecznych podatników.
W tym roku zdecydowaliśmy się przeprowadzić przewrotną kampanię, opartą na dwuznaczności idiomu PITU PITU. Chcieliśmy zaintrygować mieszkańców Warszawy informacjami o nietypowych zmianach w funkcjonowaniu miasta – mówi Robert Zydel, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Zamierzaliśmy w ten sposób pokazać, że BEZ PITU PITU wygodne życie warszawiaków nie byłoby możliwe. Liczymy, że oparta na wyrazistych hasłach kampania, wywoła społeczną dyskusję na ten temat i zmobilizuje do przyłączenia się do grona stołecznych podatników – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
10 sekundowe spoty będą emitowane do 30 kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej – metrze, tramwajach, autobusach i SKM oraz w klubach fitness za pośrednictwem Benefit TV. Kampania jest wsparta reklamami w stołecznych wydaniach Naszego Miasta i Gazety Wyborczej. Zaplanowano również działania w Internecie na stronie um.warszawa.pl oraz w oficjalnych kanałach social media ratusza. Akcja jest wspierana działaniami public relations.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kreację, produkcję i kompleksową komunikację kampanii odpowiada agencja Allegro. Zarekomendowane przez agencję media zostały zakupione przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy.