„Bezpieczne Interneciaki” to realizowana przez IAB Polska akcja informacyjna dla dzieci i ich rodziców uświadamiająca potencjalne zagrożenia płynące z sieci. W jej ramach w czerwcu br. został przyjęty Kodeks Dobrych Praktyk, którego celem jest zapewnienie skutecznej ochrony małoletnich przed szkodliwymi dla nich treściami, a w listopadzie br. odbyła się konferencja „Ochrona małoletnich w internecie”. Kolejny etap akcji stanowi wydany właśnie raport „Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie”.
– Jako branża zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest kwestia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas korzystania z internetu. Dlatego najbardziej liczący się na rynku wydawcy, skupieni w ramach IAB Polska, postanowili dać dobry przykład i wyszli z inicjatywą samoregulacji w tym obszarze. Jej sygnatariusze deklarują, że będą działać w sposób etyczny, kierując się społeczną odpowiedzialnością biznesu. Inicjatywa stanowi także doskonały przekaz dla samych rodziców – mogą mieć pewność, że w serwisach, które się pod nią podpisały, ich pociechy nie zetkną się z nieodpowiednimi treściami. – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.
Zobacz również
W raporcie zostały poruszone m.in. takie zagadnienia, jak: „Rozwój dzieci i młodzieży a bezpieczeństwo w internecie”, „Ochrona małoletnich w serwisach VoD”, „Bezpieczne oazy w polskim internecie”, „Dostęp najmłodszych do szkodliwych treści online”.
Raport można pobrać ze strony.
Zapraszamy również do obejrzenia nagrania z konferencji „Ochrona małoletnich w internecie”:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Projekt „Bezpieczne Interneciaki” jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing