Według raportu Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego tylko w czerwcu 2019r. na Śląsku doszło do prawie 350 wypadków drogowych z udziałem nietrzeźwych osób. Statystyki przerażają, ale często nie robią wystarczająco dużego wrażenia na samych kierowcach. Świadczy o tym to, że mimo wielu ogólnopolskich kampanii promujących trzeźwą jazdę, liczba wypadków pod wpływem alkoholu z roku na rok ciągle rośnie. Nie należy się jednak poddawać i zamiatać problemu pod dywan, ponieważ chodzi tutaj o najważniejsze – o ludzkie życie.
– Wakacje to czas imprez do białego rana, co sprzyja sięganiu po alkohol. Dlatego też tego lata idziemy o krok dalej w kwestii bezpieczeństwa, a wszystko dzięki kampanii promującej trzeźwą jazdę. Akcję rozpoczęliśmy w sobotę 20 lipca na ul. Mariackiej w Katowicach i od razu spotkaliśmy się z jej pozytywnym odbiorem. Kampania potrwa do końca wakacji i odbędzie się w miejscach skupiających dużą liczbę młodych osób, m.in. 27 lipca pojawimy się na rynku w Gliwicach, 3 sierpnia w Bielsku-Białej, planujemy powtórzyć akcję w centrum Katowic, a pod koniec wakacji odwiedzić Opole – mówi Emil Piputa, właściciel Lider Taxi.
Zobacz również
Na czym dokładnie polega kampania? Hostessy promujące akcję zachęcają młodych ludzi do bezpiecznej zabawy, przestrzegają przed prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu oraz rozdają jednorazowe alkotesty służące do pomiaru stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu.
Urządzeń tych nie trzeba kalibrować, są też łatwe w użyciu. Wystarczy wdmuchnąć do środka powietrze, następnie przemieszcza się ono do tubki z reagentem chemicznym, na koniec wystarczy jedynie obserwować barwę substancji. Jeśli się nie zmienia i dalej jest biała, wszystko wskazuje na to, że jesteśmy trzeźwi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Kampanii towarzyszyć będzie również promocja akcji w social mediach. Na wybranych portalach społecznościowych pojawią się specjalne grafiki promujące trzeźwą jazdę oraz odpowiedzialną zabawę – dodaje Emil Piputa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing