Większość konsumentów zdążyła już przyzwyczaić się do tego, że większość niedziel jest od jakiegoś czasu dniami bez handlu – duże sklepy są tego dnia zamknięte, a w niezbędne produkty możemy zaopatrzyć się wyłącznie w małych punktach, prowadzonych przez samych właścicieli. Tej zasadzie już jakiś czas temu wymknęły się takie sieci jak Żabka, Carrefour Express oraz placówki należące do Grupy Eurocash (Delikatesy Centrum, ABC, Mila i Groszek). Ominięcie zakazu handlu w tych sklepach było możliwe dzięki oferowaniu usług pocztowych, których nie obejmuje ten konkretny przepis. Teraz okazuje się, że kolejne sklepy idą w tym samym kierunku tylko po to, aby móc sprzedawać przez siedem dni w tygodniu.
Mowa o sieci Biedronka, która nawiązała współpracę z Pocztą Polską, aby podobnie jak Żabka móc otwierać swoje sklepy we wszystkie niedziele. W ten sposób sieć ma trafiać do klientów, którzy nie mają czasu lub po prostu nie lubią robić zakupów w tygodniu.
Zobacz również
– Sieć Biedronka zawsze przestrzega przepisów obowiązującego prawa. Dokładnie wsłuchujemy się w zapotrzebowanie naszych klientów, którzy oczekują możliwości realizacji swoich potrzeb zakupowych oraz usługowych w jednym miejscu. Rozpoczęliśmy testy nowej usługi w zaledwie kilku lokalizacjach spośród ponad 3 tysięcy sklepów naszej sieci. Testy są prowadzone wspólnie z doświadczonym partnerem, narodowym operatorem pocztowym, Pocztą Polską. – czytamy w komunikacie prasowym sieci Biedronka, który został wystosowany dla portalu money.pl.
Na razie nowe usługi są testowane w kilku sklepach w różnych lokalizacjach na terenie Polski, ale prawdopodobnie punkty pocztowe będą pojawiać się w kolejnych sklepach sieci Biedronka.
Tymczasem rząd planuje zaostrzenie zasad związanych z otwieraniem sklepów w niedziele handlowe – nowy pomysł zakłada, że sklep będzie mógł prowadzić działalność w dni wolne jako placówka pocztowa jedynie pod warunkiem, że ten rodzaj działalności będzie dominujący (łączne wpływy z działalności określanej jako „przeważająca” mają wynosić ponad 50 procent).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing