Fundacje i organizacje działające na rzecz kobiet biją na alarm: prawie 40% Polek znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, może rezygnować z zakupów środków menstruacyjnych. Przez brak podstawowych produktów higienicznych, takich jak tampony czy podpaski, tysiące, a nawet dziesiątki tysięcy uczennic opuszcza raz na miesiąc zajęcia lekcyjne. Mniej czasu spędzają z rówieśnikami, materiał przerabiany na lekcjach zmuszone są przyswajać same. Skutki? W wielu przypadkach pogorszenie ocen i poczucia własnej wartości.
Akcja sieci sklepów Biedronka i Akcji Menstruacji ma na celu zmianę tej sytuacji i zapewnienie jak największej grupie dziewcząt poczucia komfortu i bezpieczeństwa podczas miesiączki. Już po raz czwarty tysiące polskich uczennic znajdą w szkolnych toaletach bezpłatne podpaski, tampony i wkładki marki własnej Biedronki – Femina.
Zobacz również
W aktualnej edycji programu udział weźmie 650 placówek, w których uczy się 121 tys. osób menstruujących. Każda z biorących udział w akcji szkół, otrzymuje specjalne pudełka na środki menstruacyjne oraz roczny zapas środków menstruacyjnych.
Akcja Menstruacja to również edukacja. Ubóstwo menstruacyjne wiąże się z brakiem wiedzy o menstruacji i produktach menstruacyjnych. Na stronie Fundacji znajdują się scenariusze zajęć dotyczących menstruacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Ich celem jest, by dorośli przestali traktować temat menstruacji jako tabu, a osoby uczące się od najmłodszych lat miały dostęp do wiarygodnych informacji na temat menstruacji.
– Jesteśmy dumni ze współpracy naszej sieci z Akcją Menstruacją. Biedronka jest też jedynym tak dużym i stałym sponsorem programu „Akcja Menstruacja w Twojej szkole”. Do tej pory przekazaliśmy zgłoszonym szkołom ponad 2,7 mln. szt. produktów. W samym roku szkolnym 2024/25 przekażemy ich 1,2 mln szt. Liczby te pokazują, z jak ogromnym zjawiskiem mamy do czynienia – mówi Julia Dmytryshyna, menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing