Biedronka pod lupą UOKiK – chodzi o błędne oznakowanie kraju pochodzenia warzyw i owoców

Biedronka pod lupą UOKiK – chodzi o błędne oznakowanie kraju pochodzenia warzyw i owoców
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko sieci Biedronka – jest to związane ze skargami dotyczącymi błędnego oznaczania kraju pochodzenia warzyw oraz owoców.
O autorze
1 min czytania 2020-05-26

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi, zgodnie z którymi Biedronka miała wprowadzać klientów w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw. W związku z tym prezes UOKiK wszczął w związku z tym postępowanie wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela tej sieci.

Jeśli zarzut dotyczący błędnego oznakowania kraju pochodzenia warzyw i owoców się potwierdzi, to spółce Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10% rocznego obrotu. 

Co ciekawe, skargi konsumentów potwierdzają kontrole Inspekcji Handlowej – instytucja kilkukrotnie w ubiegłym roku, jak i na początku 2020 roku stwierdziła nieprawidłowości w zakresie wprowadzania w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców w związku z przekazywaniem na wywieszkach nieprawdziwych informacji. Przykładowo na etykiecie przy stoisku widniała „Polska”, a w rzeczywistości marchew pochodziła z Belgii i Holandii, ogórki szklarniowe wyrosły na Ukrainie, zaś kapusta włoska przyjechała z Francji.

Przedstawiciele sieci Biedronka postanowili odeprzeć zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w oficjalnym oświadczeniu napisali, że nie zgadzają się z doniesieniami, jakoby sieć miała nie informować klientów o kraju pochodzenia produktów, aczkolwiek „mogą się zdarzać sporadyczne i przejściowe błędy”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec września 2019 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut stosowania nieuczciwych praktyk wobec dostawców produktów spożywczych.