TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Biedronce

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Biedronce
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut stosowania nieuczciwych praktyk wobec dostawców produktów spożywczych. Trwa postępowanie w tej sprawie.
O autorze
1 min czytania 2019-09-26

W czerwcu br. UOKiK przeprowadził kontrolę w spółce Jeronimo Martins Polska, który jest właścicielem sieci Biedronka. Na podstawie zdobytych informacji oraz dokumentów okazało się, że firma mogła wykorzystywać swoją silniejszą pozycję negocjacyjną i stosować nieuczciwe praktyki wobec kontrahentów.

Jak informuje UOKiK, z zebranych informacji wynika, że właściciel popularnej sieci spożywczej w relacjach z dostawcami, w szczególności owoców i warzyw, uzyskuje dwa typy rabatów. „Pierwszy z nich jest procentowo określony w umowie i jest stosowany po przekroczeniu ustalonej wcześniej wartości obrotu (sprzedaży do Biedronki)” – czytamy na stronie Urzędu. 

Zastrzeżenia natomiast wzbudza drugi z rabatów – dostawcy firmy nie znają nawet jego wysokości i są o nim informowani dopiero na koniec miesiąca, już po zrealizowaniu dostaw. Tym samym dostawcy Biedronki nie wiedzą dokładnie, ile będą mogli zarobić na współpracy z siecią. 

UOKiK aktualnie prowadzi postępowanie w tej sprawie. Ewentualna kara za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej może wynieść do 3% rocznego obrotu przedsiębiorcy, co wyniesie, biorąc pod uwagę wyniki za 2018 rok – 11,69 mld euro, około 1,5 mld zł. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: depositphotos.com

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sierpniu br. prezes UOKiK ukarał UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul – dotyczą one m.in. podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków w umowach. Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W ostatnim czasie UOKiK nałożył też na firmę Exito karę w wysokości prawie 4 mln złotych za oszukiwanie seniorów podczas pokazów sprzedażowych. Podobne konsekwencje spotkały spółkę VGET POLSKA, która organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.