„Dzień na U” to dzień, w którym kobiety i mężczyźni potwierdzają swoje zdrowie, nie szukając wymówek w postaci braku czasu. To inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, której celem jest nagłaśnianie potrzeby regularnego wykonywania badań profilaktycznych (m.in. badań USG), a także przekonanie pracodawców, że warto zadbać o zdrowie swoich pracowników i przyznać im dodatkowy, płatny dzień wolnego. Na ten krok zdecydowała się agencja Big Picture, która w tym roku odpowiadała za działania PR wokół kampanii.
Inicjatywa „Dzień na U”, zachęcająca do regularnego potwierdzania swojego zdrowia, miała swoją kolejną odsłonę w październiku bieżącego roku. To właśnie wtedy w kalendarzu wypada symboliczna data 15 października, która przypomina o tym, że najważniejsze jest profilaktyczne dbanie o swoje zdrowie.
Zobacz również
Na potrzeby tegorocznej edycji „Dnia na U” powstał spot, w którym Warszawska Syrenka odgrywana przez Aleksandrę Hamkało, wcieliła się w rolę sprzedawczyni w rybnym, fryzjerki i pogodynki. Umożliwiła tym samym innym kobietom pójście na USG i potwierdzenie zdrowia piersi. W spocie pojawiły się również m.in. Lara Gessler, Iga Krefft, Zosia Ślotała, Jagna Niedzielska, Marta Wierzbicka czy Zofia Zborowska, które mogły bez zmiany planów udać się do salonu fryzjerskiego czy zrobić zakupy w sklepie rybnym, gdzie chwilowo można było zastać zastępującą właścicielki biznesów Syrenkę.
Agencja Big Picture po raz kolejny, w ramach działań pro bono, miała okazję być zaangażowana w tworzenie spotu poprzez wybór i koordynację działań z gwiazdami, komunikację projektu od mediów oraz działania z influencerami.
Zaangażowanie zespołu agencji w kampanię zaowocowało decyzją o przystąpieniu do programu „Dzień na U”. W ramach tych działań Big Picture zapewnia wszystkim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, poprzez przyznanie jednego, dodatkowego, płatnego dnia wolnego.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Możliwość wspierania ważnych kampanii społecznych w ramach działań pro bono ma dla nas w Big Picture szczególne znaczenie. Dlatego kiedy kilka tygodni temu pojawiła się szansa, aby wesprzeć strategicznie i komunikacyjnie Fundację Rak’n’Roll – nie zastanawialiśmy się wcale. Cieszy nas nie tylko to, że wsparliśmy tak ważną inicjatywę, ale także, że w wyniku tych działań zostaliśmy zainspirowani do tego, aby pójść krok dalej! Wiemy jak ciężko znaleźć chwilę na zadbanie o siebie. Razem z Fundacją Rak’n’Roll chcemy uświadamiać nasz team, jak ważne jest znalezienie czasu na wykonanie badań profilaktycznych i potwierdzenie swojego zdrowia – powiedziała Helena Korniejew – startegic director w Big Picture.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Listę firm, które przystąpiły do programu „Dzień na U” znajdziemy na stronie www.dziennau.pl.