Dzień na U, czyli dzień, w którym kobiety i mężczyźni biorą wolne, potwierdzają swoje zdrowie i nie szukają wymówek w postaci braku czasu. To, czego w razie potrzeby powinni szukać, to chwilowe zastępstwo, by móc pójść się przebadać. A takie na pewno się znajdzie, bo jest wiele postaci takich, jak Warszawska Syrenka, która w tegorocznej odsłonie kampanii poświęconej Dniu na U, pomaga, jak może, zastępując w pracy kogo tylko się da.
Pokazano to w promującym akcję spocie, w którym poza Syrenką odgrywaną przez Aleksandrę Hamkało, pojawiają się także m.in. Marta Wierzbicka, Zofia Zborowska, Lara Gessler czy Mery Spolsky. Inicjatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll, którą po raz kolejny wsparła marka Avon oraz Prezydent m.st. Warszawy. Do grona partnerów dołączyło także Nationale-Nederlanden. Firma podkreśliła swój udział, dając pracownikom dodatkowy dzień wolny na przeprowadzenie badań profilaktycznych.
Zobacz również
Sprzedawczyni w rybnym, fryzjerka i pogodynka – w te wszystkie role w spocie promującym akcję Fundacji Rak’n’Roll wcieliła się Warszawska Syrenka. Odgrywająca ją Aleksandra Hamkało umożliwiła tym samym Pani Wandzi i Klaudii Kroczek (pogodynce) pójście na USG i potwierdzenie zdrowia piersi, a Lara Gessler, Iga Krefft, Zosia Ślotała, Jagna Niedzielska, Marta Wierzbicka i Zofia Zborowska, mogły dzięki temu bez zmiany planów udać się do salonu fryzjerskiego czy zrobić zakupy w sklepie rybnym, w których chwilowo biznesem zajmowała się Syrenka. Mimo niemałego zdziwienia Mery Spolsky, Natalii Klimas, Marii Dębskiej i Meli Koteluk, które spacerując po Bulwarach Wiślanych, oczekiwały, że zobaczą Warszawską Syrenkę, ta postanowiła pomóc innym kobietom utrzymać regularność w badaniu piersi. Bo wszyscy powinni ten jeden raz w roku wziąć Dzień na U, a brak czasu nie może być tutaj wymówką. Nawet, jeśli obowiązki nie poczekają, można na chwilę przekazać je komuś innemu.
Coroczne, profilaktyczne badania to przejaw dbania o siebie, który powinien stać się nawykiem każdej i każdego z nas. Naszym celem jest to, by dla Polek i Polaków było to tak samo naturalne i tak samo weszło im w krew, jak chociażby wykonywane rutyny pielęgnacyjne: pójście do fryzjera, „na paznokcie”, masaź czy do siłowni. Dążymy do tego zachęcając do wybrania jednego dnia w roku, w którym potwierdzenie zdrowia jest na pierwszym miejscu, a brak czasu nie stanowi wymówki – to właśnie Dzień na U. Bo ten raz w roku ktoś może Was zastąpić – apeluje Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
– Wiemy z wielu badań, że jedną z wymówek do niebadania się jest brak czasu. Dlatego, jako firma, która od lat edukuje Polaków w temacie zdrowia i angażuje się w akcje profilaktyczne, z ogromną przyjemnością zostaliśmy partnerem kampanii Dzień na U. Razem z Fundacją Rak’n’Roll chcemy uświadamiać kobiety i mężczyzn, jak ważne jest znalezienie czasu na wykonanie badań profilaktycznych i potwierdzenie swojego zdrowia. Nasz udział w kampanii to także wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników. Dzięki wprowadzeniu Dnia na U, umożliwiamy pracownikom wykonanie badań w czasie pracy. Chcemy pokazać, że nie ma nic ważniejszego niż troska o własne zdrowie, a taki dzień powinien stać się dla nas coroczną tradycją – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Rzecznik Prasowy Nationale-Nederlanden.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wysiłki Fundacji Rak’n’Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U, zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach pracy, np. poprzez przyznanie czasu wolnego, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Już prawie 30 000 osób w 32 firmach dostaje taką możliwość od swoich pracodawców. Avon jest pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła Dzień na U dla wszystkich swoich pracowników, zarówno w biurze w Warszawie jak w fabryce oraz centrum dystrybucyjnym w Garwolinie. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię Dzień na U, a od tego roku również w Nationale-Nederlanden, które dołączyło do partnerów kampanii. Wśród firm z Dniem na U znajdują się: Alior Bank, Aurero, Baltic Control, Bee Talents, Big Picture, Broadway Beauty, Bridgestone, DHL Express Poland, Digitalx, Gizmi, Grupa ANG S.A. (dawniej ANG Spółdzielnia), Grupa naTemat, HSS Work, Ilabo, Infemini Medi Home, Leonardo Hotels, MIYA Cosmetics, newonce, PHD Media Direction, Reckitt, RRG Warszawa, Setapp, SIX Global Services AG S.A., SolveQ, „Społem” Tarnowska Spółdzielnia Spożywców, Travelist, Urząd m.st. Warszawy, Varico.
– Naszym celem w Avon od zawsze jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. Dlatego, jako pierwsza firma w Polsce, przystąpiliśmy do kampanii Dzień na U i daliśmy wszystkim naszym pracownikom dodatkowy dzień wolny w roku na badania profilaktyczne. Chcemy inspirować kobiety do tego, by dbanie o piersi było częścią ich stylu życia. Dzień na U zbiega się z naszą flagową październikową akcją „Gabinety z Różową Wstążką”, która w tym roku obchodzi swoje 15-lecie działania. W ramach akcji dofinansowaliśmy już ponad 58 tysięcy badań USG dla kobiet. Co roku przekazujemy na ten cel 500 tys. zł. Wraz z najlepszymi gabinetami ginekologicznymi sprawiamy, że Polki mogą wziąć swój Dzień na U i potwierdzić zdrowie swoich piersi – deklaruje Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.
Dzień na U to to nie tylko święto kobiet – każdy powinien mieć w swoim kalendarzu zarezerwowany jeden dzień, w którym zrobi coś dla siebie i pójdzie potwierdzić swoje zdrowie. Profilaktyczne badania powinny wejść w nawyk tak samo, jak regularne wizyty u kosmetyczki czy treningi na siłowni. Żeby wszyscy cieszyli się zdrowiem przez resztę roku i mogli w pełni sił wykonywać swoje obowiązki oraz czerpać garściami z wolnych chwil.
Więcej o akcji Dzień na U przeczytasz na stronie: https://www.dziennau.pl/