W pobliżu kilku nowojorskich ulic pojawiły się oryginalne billboardy przedstawiające plakaty, których używali mieszkańcy Moskwy protestujący przeciwko wojnie z Ukrainą. Obok znaków protestacyjnych „нет войне” w języku rosyjskim pojawia się krótka informacja przypominająca opis obiektu na wystawie muzealnej: „Nie dla wojny. Prawdziwy znak protestacyjny. Moskwa, Rosja 3 marca 2022”.
Tuż pod opisem widnieją małe terminale płatnicze, dzięki którym przechodnie mogą natychmiast przekazywać drobne datki wspierające ofiary wojny.
Zobacz również
Dzięki temu kreatywnemu pomysłowi agencji reklamowej Mischief nowojorczycy mogą przekazywać datki w wysokości 2, 5 lub 10 dolarów. Wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do skrzynki umieszczonej na billboardzie i potwierdzić płatność.
Następnie pieniądze są przekazywane na rzecz Agencji ONZ ds. Uchodźców, która zapewnia pomoc osobom uciekającym przed wojną – w tym schronienie, wsparcie prawne czy psychologiczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy mobilne punkty na datki będą pojawiały się częściej w przestrzeniach miejskich w odpowiedzi na często pojawiające się pytania „Jak mogę pomóc”?
fot. twitter.com/mischief
PS
Polska marka Adrian ponownie zaprezentowała kontrowersyjny billboard. Tym razem marka postanowiła nawiązać swoją kreacją reklamową do wojny w Ukrainie.