Kampania profrekwencyjna pod hasłem „Bitwa o wozy” ruszyła 20 czerwca br. i miała na celu zachęcenie społeczeństwa do wzięcia udziału w I turze wyborów. W ramach inicjatywy gminy do 20 tys. mieszkańców, w których odnotowano najwyższą frekwencję wyborczą, otrzymały wozy strażackie, każdy o wartości niemal 800 tys. zł.
Tuż po tym, jak oficjalnie potwierdzono, że odbędzie się II tura wyborów, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło drugą edycję akcji – jej zasady pozostają takie same, natomiast o nowe wozy nie będzie się mogło ubiegać 16 gmin, które zwyciężyły w I edycji inicjatywy.
Zobacz również
Co istotne, do frekwencji w każdej gminie nie będą wliczane głosy oddane przy użyciu zaświadczeń, czyli od osób, które na co dzień nie mieszkają w tych gminach.
W pierwszej edycji kampanii „Bitwa o wozy” zwyciężyło 16 gmin: gm. Czernica (woj. dolnośląskie), gm. Osielsko (woj. kujawsko-pomorskie), gm. Godziszów (woj. lubelskie), gm. Zabór (woj. lubuskie), gm. Nowosolna (woj. łódzkie), gm. Żegocina (woj. małopolskie), gm. Michałowice (woj. mazowieckie), gm. Praszka (woj. opolskie), gm. Cisna (woj. podkarpackie), gm. Kulesze Kościelne (woj. podlaskie), m. Łeba (woj. pomorskie), gm. Koszarawa (woj. śląskie), gm. Masłów (woj. świętokrzyskie), gm. Stawiguda (woj. warmińsko-mazurskie), gm. Suchy Las (woj. wielkopolskie), gm. Rewal (woj. zachodniopomorskie).
Frekwencja wyborcza wśród zwycięskich gmin wyniosła w pierwszej turze wyborów prezydenckich od 67% do 86%.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Idę głosować, bo chciałbym żyć w tolerancyjnym kraju” – mówi Dawid Podsiadło w nowym spocie, który podbija internet. W ramach akcji #milionypowodów popularny piosenkarz, a także wiele innych znanych osobistości, zachęca społeczeństwo do wzięcia udziału w zbliżających się wyborach prezydenckich.
PS2
W pierwszej turze wyborów frekwencja była niemal rekordowa – głosowało 64,51% uprawnionych osób. Ale równocześnie ponad 10,5 mln Polaków postanowiło, by inni wybrali za nich. Dlatego gwiazdy muzyki, filmu i social mediów skrzyknęły się, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w II turze wyborów.