Już po raz kolejny uczestnicy BLIKOMANII wsparli projekty edukacyjne realizowane przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Dzięki tym inicjatywom około 8 tysięcy dorosłych i prawie 119 tys. dzieci wzięło udział w lekcjach i webinarach dotyczących m.in. bezpieczeństwa w sieci. Docelowo do 2025 roku programy wspierane przez BLIKA mają dotrzeć do 225 tys. uczniów w polskich szkołach i 13 tys. nauczycieli, dyrektorów i rodziców.
Na każdym kroku dzieci oraz dorośli mają styczność z internetem. Wszyscy w sieci spędzają dużo czasu, szczególnie młode pokolenia. Bycie online wiąże się jednak z wieloma niebezpieczeństwami, o których łatwo zapomnieć. W związku z tym, BLIK po raz kolejny został partnerem programów Fundacji Uniwersytet Dzieci „Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci” i “Dziecko z Pasją”. Dzięki działaniom realizowanym w ramach tych programów, dzieci wraz z nauczycielami realizują m.in. lekcje w oparciu o różnorodne scenariusze – poznają podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za zachowania w Internecie, uczą się jak reagować, jeśli zostaną ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy, poznają różnicę pomiędzy hejtem, a konstruktywną krytyką, dowiadują się, jak dbać o swój wizerunek w Internecie i wiele innych.
Zobacz również
BLIK współpracuje z Fundacją Uniwersytet Dzieci od wielu lat. Użytkownicy tegorocznej edycji BLIKOMANII mogli wspomóc edukację dzieci z zakresu cyberbezpieczeństwa. Podczas rejestracji do loterii, każdy przelew weryfikacyjny zasilał konto fundacji. Zgromadzona kwota została przekazana na rozwój programów edukacyjnych. W roku szkolnym 2022/2023 w projektach wzięło udział prawie 8 tys. dzieci.
Cyberedukacja to już podstawa
– Internet to nieocenione narzędzie, którego wszyscy używamy. Jednak oprócz wielu pozytywów, ważne jest także zdawanie sobie sprawy, że to także pewne zagrożenia. Każdy z nas spędza w sieci wiele czasu, co niestety jest wykorzystywane przez cyberprzestępców. Dlatego ważne jest, by od najmłodszych lat edukować ich jak bezpiecznie poruszać się po świecie online. Współpracujemy z Fundacją Uniwersytet Dzieci, aby właśnie poprzez projekty zwiększyć ich świadomość na temat cyberbezpieczeństwa. Chcemy pomóc młodym użytkownikom zrozumieć ryzyko i uczyć właściwych zachowań online, aby i oni mogli edukować w tym zakresie swoich najbliższych – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.
Działania skierowane są zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Przykład odpowiedniego zachowania w internecie płynie z góry, dlatego też projekty zorientowane są także na nauczycieli, którzy są edukowani w zakresie cyberbezpieczeństwa. W ciągu trzech lat Fundacja Uniwersytet Dzieci pomogła swoimi programami około 7,9 tys. dyrektorom, rodzicom i nauczycielom oraz prawie 119 tys. uczniom. Fundacja cały czas rozszerza swoją sieć oraz aktywnie działa w zakresie edukacji młodego pokolenia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dodatkowo, w ramach współpracy między Fundacją Uniwersytet Dzieci oraz Digital Univesity udało się zrealizować program Be.Net, który pokazuje zmiany technologiczne we współczesnym świecie oraz wyzwania, jakie się z tym wiążą między innymi te związane z bezpieczeństwem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Współpracując z BLIKIEM, Fundacja Uniwersytet Dzieci już po raz kolejny może rozwijać dziecięce pasje i talenty w tysiącach szkół w całej Polsce. Dzięki otrzymanemu wsparciu zarówno dzieci, jak i dorośli ponownie mają szansę na zdobywanie wiedzy w innowacyjny i angażujący sposób. Dziękujemy BLIKOWI oraz jego użytkownikom za wsparcie programów, dzięki którym wspólnie zmieniamy polską edukację na lepsze – mówi Bogusława Łuka, Prezes Fundacji Uniwersytet Dzieci.
BLIK aktywnie angażuje się w działania na rzecz edukacji z zakresu cyberbezpieczeństwa. Od lat wspiera programy i inicjatywy społeczne, których celem jest kształtowanie prawidłowych postaw w sieci oraz wzmocnienieochrony użytkowników internetu. Spółka współpracuje z Policją, samorządami oraz organizacjami pozarządowymi. Dodatkowo prowadzi także własne cykle poradników na temat bezpieczeństwa w internecie, które zamieszane są w kanałach społecznościowych i na stronie internetowej BLIK.
PS Systemy płatności – co wybrać dla naszego sklepu internetowego?
System płatności powinien uwzględniać metody, z których najczęściej korzystają klienci sklepu internetowego. Nierzadko mają bowiem miejsce sytuacje, w których rezygnują oni ze sfinalizowania transakcji tylko dlatego, że najpopularniejsze, a zarazem najwygodniejsze opcje płatności są niedostępne.