Blogera motywują… czytelnicy

Dla 90% badanych blog jest ważnym, sprawiającym radość elementem codzienności. Dlaczego piszą? Do zamieszczania kolejnych wpisów najbardziej motywują blogerów reakcje czytelników.
O autorze
2 min czytania 2013-07-10

Agencja Streetcom Polska przeprowadziła w czerwcu ogólnopolskie badanie wśród blogerów. Głównym celem było poznanie motywacji do prowadzenia bloga oraz zwyczajów blogerów. Streetcom zapytał blogerów o ich motywacje do pisania blogów oraz o to, jakie miejsce w ich życiu zajmuje pisanie bloga. Co piąty bloger wpisy zamieszcza codziennie. Blisko połowa autorów pisuje co najmniej raz w tygodniu. Co trzecia badana osoba prowadzi blog dłużej niż dwa lata, ma więc już doświadczenie i zbudowane relacje z czytelnikami. Do najpopularniejszych tematów blogów należą: uroda, lifestyle oraz gotowanie. Pisanie jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90% mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Absolutnie najważniejszą motywacją dla blogerów jest interakcja z czytelnikami. Czynnik ten ma największe znaczenie dla 60% badanych blogerów. Dla co czwartego badanego blog jest „stałym bardzo ważnym elementem życia”, a dla 60% to źródło radości w codziennym życiu. „Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga – to wszystko sprawia, że chce się pisać ” – odpowiada jeden z autorów. „Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć.” – mówi inny. Dla kolejnego pisanie bloga to „możliwość wymiany opinii oraz „wygadania się”.Co jest dla ciebie najważniejsze w pisaniu bloga? „Oczywiście, że moi kochani czytelnicy. Ale również jeżeli od producentów otrzymuję różne prezenty do testowania – jestem równie zadowolony.” – przyznaje kolejny autor. Blogi dają osobistą satysfakcję i są metodą dokumentowania rzeczywistości, a niekiedy budują pozycję towarzyską: „Tak mnie to wciągnęło, że nie wyobrażam sobie dnia bez wpisu i odwiedzin bloga. Jestem bardzo dumna z niego. Cieszą mnie każde odwiedziny i komentarz. Teściowa, która miała mnie zawsze za kiepską gospodynię domową, teraz jest nawet dumna ze mnie i moich osiągnięć…naprawdę”.

Streetcom specjalizuje się w marketingu rekomendacji, a od ponad roku prowadzi platformę dla blogerów Streetcom Blog Team. Na co dzień piszą oni blogi w różnych miejscach Internetu.

Blogerów obowiązują reguły opisane na stronie www.streetcom.pl. Do Kodeksu Blogera Streetcom należą m.in.: jawność – zawsze mówi o tym, że uczestniczy w kampanii marketingu rekomendacji; szczerość, gdyż nie otrzymuje zapłaty za swoje działania na blogu, a w kampanie angażuje się dobrowolnie; naturalność – bloger nie jest instruowany, w jaki sposób ma przedstawiać opinie. Blogerzy przedstawiani są społeczności ponad 250 tysięcy Ekspertów Streetcom oraz 50 tysiącom fanów na Facebooku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogólnopolskie, anonimowe badanie metodą CAWI, przeprowadzone w czerwcu 2013 roku przez Streetcom Polska. Udział wzięło 820 osób piszących blogi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing