Agencja Streetcom Polska przeprowadziła w czerwcu ogólnopolskie badanie wśród blogerów. Głównym celem było poznanie motywacji do prowadzenia bloga oraz zwyczajów blogerów. Streetcom zapytał blogerów o ich motywacje do pisania blogów oraz o to, jakie miejsce w ich życiu zajmuje pisanie bloga. Co piąty bloger wpisy zamieszcza codziennie. Blisko połowa autorów pisuje co najmniej raz w tygodniu. Co trzecia badana osoba prowadzi blog dłużej niż dwa lata, ma więc już doświadczenie i zbudowane relacje z czytelnikami. Do najpopularniejszych tematów blogów należą: uroda, lifestyle oraz gotowanie. Pisanie jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90% mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.
Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Absolutnie najważniejszą motywacją dla blogerów jest interakcja z czytelnikami. Czynnik ten ma największe znaczenie dla 60% badanych blogerów. Dla co czwartego badanego blog jest „stałym bardzo ważnym elementem życia”, a dla 60% to źródło radości w codziennym życiu. „Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga – to wszystko sprawia, że chce się pisać ” – odpowiada jeden z autorów. „Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć.” – mówi inny. Dla kolejnego pisanie bloga to „możliwość wymiany opinii oraz „wygadania się”.Co jest dla ciebie najważniejsze w pisaniu bloga? „Oczywiście, że moi kochani czytelnicy. Ale również jeżeli od producentów otrzymuję różne prezenty do testowania – jestem równie zadowolony.” – przyznaje kolejny autor. Blogi dają osobistą satysfakcję i są metodą dokumentowania rzeczywistości, a niekiedy budują pozycję towarzyską: „Tak mnie to wciągnęło, że nie wyobrażam sobie dnia bez wpisu i odwiedzin bloga. Jestem bardzo dumna z niego. Cieszą mnie każde odwiedziny i komentarz. Teściowa, która miała mnie zawsze za kiepską gospodynię domową, teraz jest nawet dumna ze mnie i moich osiągnięć…naprawdę”.
Zobacz również
Streetcom specjalizuje się w marketingu rekomendacji, a od ponad roku prowadzi platformę dla blogerów Streetcom Blog Team. Na co dzień piszą oni blogi w różnych miejscach Internetu.
Blogerów obowiązują reguły opisane na stronie www.streetcom.pl. Do Kodeksu Blogera Streetcom należą m.in.: jawność – zawsze mówi o tym, że uczestniczy w kampanii marketingu rekomendacji; szczerość, gdyż nie otrzymuje zapłaty za swoje działania na blogu, a w kampanie angażuje się dobrowolnie; naturalność – bloger nie jest instruowany, w jaki sposób ma przedstawiać opinie. Blogerzy przedstawiani są społeczności ponad 250 tysięcy Ekspertów Streetcom oraz 50 tysiącom fanów na Facebooku.
Ogólnopolskie, anonimowe badanie metodą CAWI, przeprowadzone w czerwcu 2013 roku przez Streetcom Polska. Udział wzięło 820 osób piszących blogi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing