Tematyka modowych stylizacji jest najbliższa młodym kobietom, które szukają w sieci inspiracji nawet kilka razy w tygodniu. Zdarza się, że nawet codziennie. Wśród przebadanych internautów jedynie 16% robi to sporadycznie lub wcale.
Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie
Zobacz również
Wśród użytkowników, którzy sięgają do różnych źródeł wiedzy o najnowszych trendach modowych przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejsze są serwisy social media. Wskazało na nie aż 72% respondentów badania. Wciąż niewyczerpaną studnią informacji o tym, co aktualnie się nosi stanowią serwisy internetowe (65%). Okazuje się jednak, że na trzecim miejscu są blogi modowe, które przegląda 44% internautów. Pomysły i stylizacje blogerek cieszą się większym zainteresowaniem niż programy telewizyjne czy magazyny papierowe poświęcone modzie.
– Badanie przeprowadziliśmy aby znaleźć aktualną odpowiedź na pytanie „Co wpływa na decyzje o zakupie odzieży, obuwia i dodatków?”. Jest ono często zadawane szczególnie przez reklamodawców – mówi Anna Elwart, Project Manager FashionFan – Jak pokazuje raport dużą popularnością cieszą się polskie blogi modowe. Aż 56% przebadanych czytelników blogów modowych przyznało, że już kupiło coś pod wpływem inspiracji z bloga– dodaje Elwart.
Czy powodem, dla którego Polacy odwiedzają blogi modowe jest chęć poznania szczegółów z życia jego autora? Jedynie w przypadku 9%. Blogi, a przynajmniej te modowe, przestały pełnić funkcję internetowych dzienników. Dla przebadanych użytkowników najważniejsza jest możliwość znalezienia na nich ciekawych stylizacji (54%) oraz dowiedzenia się o panujących trendach (44%). Dla prawie połowy czytanie blogów stanowi formę rozrywki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Raport „Modowe inspiracje polskich internautów” demaskuje nie tylko najpopularniejsze wśród internautów źródła informacji o świecie fashion. W ankiecie pytaliśmy także, które marki modowe cieszą się ich największym zainteresowaniem. Najczęściej wskazywanymi, tutaj chyba bez większych niespodzianek, są H&M, ZARA oraz Reserved – mówi Albert Hupa, Prezes Zarządu Interactive Research Center.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie „Modowe inspiracje polskich internautów” realizowane było w maju 2013 roku. Wzięło w nim udział ponad tysiąc polskich użytkowników Internetu.
Zapraszamy do zapoznania się z Raportem