Raport podzielony został na dwie główne części – pierwszą dotyczącą blogerów jako marek osobistych, drugą dotyczącą szczegółów współpracy reklamowej z blogerami, korzyści, jakie mogą wynikać z takiej współpracy oraz perspektyw rozwoju tej współpracy w przyszłości. Można się z nich dowiedzieć m.in.: czy współpraca reklamowa z blogerem warta jest wydanych na ten cel pieniędzy i co jest najczęściej podstawą ustalenia wysokości wynagrodzenia dla blogerów.
W badaniu wzięło udział 42 specjalistów pracujących z blogerami w ramach agencji reklamowych, PR, a także w działach PR i marketingu firm. Głównym celem badania było poznanie opinii branży na temat korzyści, jakie mogą wynikać ze współpracy PR, reklamy i marketingu z blogosferą i jakie są perspektywy rozwoju tej współpracy w przyszłości.
Zobacz również
Najczęściej wymieniane wady blogerów to: brak profesjonalizmu, brak podejścia biznesowego oraz brak myślenia marką. Największe zalety to: wiarygodność blogerów, ich opiniotwórczość, znajomość tematu, na jaki piszą, zaangażowanie, elastyczność i zbudowana grupa lojalnych czytelników. Prawie wszyscy reklamodawcy deklarują duże zadowolenie ze współpracy z blogerami i deklarują, że wolą współpracować z blogerami niszowymi niż popularnymi. Podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia blogera jest przede wszystkim zasięg.
Reklamodawcy widzą realne przełożenie współpracy z blogerem na ich biznes – niemal wszyscy wierzą, że rola blogów w kampaniach reklamowych w Polsce będzie w najbliższym czasie rosła.
Raport „Blogosfera 2012” w pełnej wersji można pobrać za darmo na blogu Natalii Hatalskiej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing