Agencja marketingu internetowego Bluerank zainicjowała projekt #RatujemyLokalneBiznesy.
– Pamiętam, gdy dowiadywaliśmy się, że kolejne lokalne firmy muszą na czas pandemii wstrzymać sprzedaż swoich usług. Domyślam się, jak trudny był to dla nich moment. Mimo chęci i zaangażowania właścicieli, wielu biznesom groziło zamknięcie – mówi Maciej Gałecki, prezes Bluerank.
Zobacz również
To wtedy Bluerank zdecydował, że przeznaczy 100 tysięcy złotych na zakup voucherów na produkty i usługi lokalnych biznesów. Potrzebujący mogli zgłaszać się poprzez utworzoną na potrzeby akcji stronę www.ratujemybiznesy.pl. Zrobiło to aż 157 firm!
O tym, które firmy otrzymają wsparcie, zadecydowali wspólnie wszyscy pracownicy Bluerank. Swoje głosy oddało ponad 100 osób, bo to właśnie do nich trafią zakupione vouchery.
Finalnie wsparcie uzyska 28 łódzkich firm. Są to kawiarnie, puby i restauracje, kosmetyczki, fryzjerzy i salony urody, fotografowie. Wśród beneficjentów jest szkoła jogi, lodziarnia, a także zakład oferujący naprawę obuwia. Część firm to jednoosobowe działalności, bardzo zaangażowane w to, co robią. Inne, to znane już łódzkie marki, takie jak Tubajka, Niebostan czy Fundacja Kamila Maćkowiaka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Inspiracją dla agencji była także akcja, którą zorganizowała łódzka kawiarnia Tubajka. Za pośrednictwem Facebooka poprosiła o zakup voucherów na „przyszły czas”. Zachęcała i oferowała zniżki – wszystko po to, by – gdy kawiarnia znów będzie otwarta – mieć wielu klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ale projekt miał jeszcze drugi wymiar. Zgłaszające się firmy podkreślały, że – oprócz zakupionych kuponów – ważny jest aspekt emocjonalny wsparcia.
Świadomość, że nie jesteśmy sami. To dla nas bardzo dużo znaczy! – mówiła Katarzyna Kapela, właścicielka Tubajki.
Po tych słowach do #RatujemyLokalneBiznesy włączyły się także inne firmy i instytucje. Kancelaria Radców Prawnych Lubasz&Wspólnicy zaoferowała bezpłatną pomoc prawną (nadal można z niej korzystać), a Polski Instytut Ericksonowski zaproponuje wybranym do pomocy bezpłatne warsztaty i szkolenia – takie, które wzmocnią i pomogą w dalszym działaniu.
Akcję Bluerank wspierał Urząd Miasta Łodzi, a do udziału w niej zachęcała lokalne biznesy Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Ale uwaga, to nie koniec. Pracownicy Bluerank wymyślili, że jest jeszcze coś, czym mogą się podzielić – wiedza i doświadczenie z zakresu tak istotnego teraz marketingu online. Niespełna dwa tygodnie temu rozpoczęli cykl #BluerankOnAir, w którym zapraszają na bezpłatne webinary. Tematyka dotyczy wszystkich, którzy działają w Internecie, prowadzą strony www, blogi, szukają klientów poprzez media społecznościowe.
Harmonogram znajduje się na stronie.