Scena niczym z westernu. Z Saloonu na brukowaną uliczkę wychodzi Szeryf. Przegryza seler naciowy, popija koktajl z jarmużu. To dobry Szeryf, który pilnuje porządku w ekologicznym miasteczku Bluecity. W kieszeni dżinsowych spodni ma… metalowe sztućce.
Nagle, naprzeciw niego staje bandzior z szajki Jednorazowego Joe. Ten uzbrojony jest… w plastikowe noże i widelce.
Zobacz również
Zaczyna się pojedynek na sztućce. Zwycięzca jest jeden! – Teraz Wasza kolej! – mówi, pochylając się nad bandziorem, Szeryf, w którego wciela się Maciej Gałecki, prezes Bluerank. – Dołączcie do walki z Jednorazowym Joe i jego bandą. Razem stawmy czoła plastikowej hordzie!
Oto fragment spotu nagranego w Skansenie Łódzkiej Architektury Drewnianej, który inauguruje akcję Bluerank „Rzuć plastik”.
Łódzka agencja marketingu internetowego poprosiła firmy cateringowe, które dostarczają pracownikom jedzenie, by nie dołączały do gotowych posiłków zaśmiecających środowisko sztućców. Na te, które do biura trafią, też znalazła rozwiązanie! Do akcji „Rzuć plastik” zaprasza agencje z Polski i Europy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Coraz więcej posiłków jemy w pracy i coraz chętniej zamawiamy dania gotowe. Według danych portalu PizzaPortal.pl, który jest klientem Bluerank, rynek zamawianego online jedzenia rośnie w tempie nawet 50 proc. rok do roku, a jego wartość w Polsce osiągnęła miliard złotych. Nie powinno to dziwić, skoro aż 86 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że zamawia jedzenie – do domu, a jeszcze chętniej do pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wyobraźmy sobie, że w każdym miesiącu przez średniej wielkości firmę „przechodzą” tysiące plastikowych sztućców. Można z nich zrezygnować i stąd pomysł na akcję – Julia Kałużyńska, kierująca działem Social Media Communication w Bluerank.
Bluerank poprosił dostawców jedzenia, by ci nie przywozili plastiku. Większość chętnie przystała na propozycję. A gdy zdarzy się, że sztućce są dołączone, pracownicy Bluerank odkładają je do specjalnych pudełek. A potem przekazują Towarzystwu Pomocy im. św. Brata Alberta w Łodzi, które prowadzi schroniska i noclegownie dla osób bezdomnych.
– Nam takie sztućce bardzo się przydadzą. Uczestniczymy w łódzkiej wigilii dla samotnych i bezdomnych, w której bierze udział ponad tysiąc osób. Poza tym, jak co roku, zapraszać będziemy do autobusu, w którym będzie można zjeść ciepły posiłek. Pojazd kursował będzie po Łodzi codziennie, od 15. grudnia do połowy marca. Sztućce wykorzystamy podczas tych i innych wydarzeń – Wielisława Rogalska, prezes Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta w Łodzi.
Bluerank zaprasza do włączenia się do akcji agencje marketingowe i firmy, także cateringowe.
– My już „zapuszkowaliśmy” u siebie plastik. Każda sztuka mniej… to ma znaczenie! – Maciej Gałecki, prezes Bluerank.
Zaproszenie trafi również za granicę. Bluerank jest inicjatorem BlueAlliance, czyli porozumienia 15. wiodących agencji premier partner z Europy Środkowo-Wschodniej. Do partnerstwa należą agencje z Bułgarii, Chorwacji, Czech, Grecji, Niemiec, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier i to one mogą propagować akcję w swoich krajach.
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że na przestrzeni ostatnich 60. lat produkcja plastiku w Europie zwiększyła się ponad 200-krotnie! Średnio każdy Europejczyk produkuje ok. 30 kilogramów plastikowych odpadów rocznie, a każdego roku do mórz i oceanów trafia 8 mln ton plastiku. I tam rozkłada się od stu do tysiąca lat.
I o ile większości z nas plastik kojarzy się z butelkami PET, to ich produkcja ma kilkunastoprocentowy udział w sektorze opakowań. Więcej plastiku zużywamy na torby foliowe oraz tacki i sztućce do żywności.
„Rzuć plastik” to kolejna proekologiczna akcja Bluerank. W ubiegłym roku agencja rozpoczęła kampanię „Zielony Etat”. Jednym z działań było podarowanie agencjom marketingowym skrzydłokwiatu – rośliny, która oczyszcza powietrze. Kwiaty są też w biurze Bluerank.