Węgierski rząd Viktora Orbana niedawno wprowadził nową politykę prorodzinną. Z racji tej, postanowiono promować ją na wszelkie możliwe sposoby, tak by trafiła do jak największego grona osób.
I faktycznie, o owej polityce prorodzinnej stało się głośno, jednak za sprawą… pary, która widnieje na banerach promocyjnych. Otóż internauci szybko doszukali się w nich podobieństwa do bohaterów popularnego mema, tzw. „Distracted boyfriend”. Grafika ta przedstawiała nielojalnego chłopaka, który idąc za rękę z dziewczyną, odwracał się za drugą, mijającą ich.
Zobacz również
Zdjęcie, które zostało wykorzystane w kampanii politycznej węgierskiego rządu, można kupić po niewielkiej cenie na portalu Shutterstock. Tuż po tym, jak rząd Viktora Orbana dowiedział się o tej zabawnej wpadce, dalsza emisja plakatów z tej kampanii została wstrzymana.
zdjęcie: twitter.com/VALERIEin140
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szwedzki Urząd Rzecznika ds. Reklamy uznał reklamę dostawcy usług internetowych Bahnhof za seksistowską. Wszystko przez wykorzystanie słynnego mema z chłopakiem, który trzymając za rękę swoją partnerkę, odwraca się ostentacyjnie za idącą obok nich dziewczyną.