Kapituła nagrodzi w tym roku również firmy zaangażowane w przeciwdziałanie skutkom pandemii. Do kategorii specjalnej „Walka ze skutkami pandemii Covid-19”, mogą zgłaszać się firmy i fundacje korporacyjne. Wnioski można składać od 11 stycznia do 8 lutego. Na stronie dobroczyncaroku.pl już można pobrać dokumenty. Hasło tegorocznej edycji to Bohaterowie społecznego zaangażowania!
W Polsce jest wiele firm, które samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, realizują wartościowe projekty społeczne. Warto, aby dowiedziała się o nich cała Polska. Każdy projekt firmy, który jest skutecznym pomysłem na czynienie dobra, mądrym wsparciem lub angażuje pracowników w wolontariat, ma szansę zostać nagrodzony przez Kapitułę.
Zobacz również
W kategoriach Rozwój lokalny, Edukacja, Ekologia, Sport, Zdrowie, Pomoc społeczna mogą być zgłaszane przedsiębiorstwa prywatne, państwowe i fundacje utworzone przez firmy, działające na terenie Polski. Zgłoszenia mogą być przesłane wyłącznie przez organizacje pozarządowe. Wystarczy przeczytać regulamin i wypełnić elektroniczny wniosek zgłoszeniowy na stronie wniosek.dobroczyncaroku.pl. Każde zgłoszenie zostanie ocenione przez ekspertów. To oni wskażą najlepsze zgłoszenia, a spośród nich Kapituła Konkursu wybierze laureatów.
„Walka z Covid19”, czyli bohaterowie społecznego zaangażowania
Do kategorii specjalnej „Walka ze skutkami pandemii Covid-19”, firmy i fundacje korporacyjne mogą zgłaszać się same. W ciągu ostatniego roku powstało w firmach wiele programów, akcji i inicjatyw – od pomocy finansowej dla szpitali, poprzez sieci wzajemnej pomocy, po platformy ułatwiające dzielenie się wiedzą i kompetencjami. Dlatego Kapituła Konkursu po raz drugi nagrodzi zgłoszone inicjatywy w kategorii specjalnej. W zeszłym roku nagrody za działania w czasie pandemii otrzymały m.in. akcje „#Niezwalniajmy”, „Wzywamy posiłki”, „Eksperci pomagają” czy „Biznes szpitalom”.
– W sytuacji kryzysowej, gdy wiele firm boryka się z problemami, te odpowiedzialne społecznie przechodzą na home office, minimalizują cięcia etatów, uruchamiają programy wsparcia. Podejmują współpracę z placówkami służby zdrowia i organizacjami pozarządowymi. Chcemy pokazać te firmy, które w tych trudnych chwilach, nie patrząc na koszty, zachowały się odpowiedzialnie i przy okazji zaprezentować sprawdzone pomysły na czas tak trudnych wyzwań – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wnioski konkursowe można pobrać i składać na stronie: dobroczyncaroku.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Fundatorem Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma EY.
Partnerami dwudziestej czwartej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Business Centre Club, Global Compact Network Poland, Pracodawcy RP, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Forum Darczyńców.
Partnerzy branżowi: NowyMarketing, portal organizacji pozarządowych ngo.pl, CR Navigator, Marketing przy kawie, egospodarka.pl, HR na obcasach, HR Polska.