Co łączy boliwijską sieć supermarketów Ketal, nieidealne owoce i badania przesiewowe w kierunku nowotworu piersi? Jak się okazuje więcej, niż mogłoby się wydawać. Sklepy w Ameryce Południowej promują profilaktykę antynowotworową przy pomocy owoców dostępnych w ofercie. Akcja nawiązuje do działań międzynarodowego stowarzyszenia Worldwide Breast Cancer, które już wcześniej w podobnym celu wykorzystało cytryny.
Jak tłumaczą pomysłodawcy, celem kampanii jest wykorzystanie owoców, symbolu witalności i dobrego samopoczucia, do normalizacji samobadania piersi i podkreślenia znaczenia badań przesiewowych. Autorem kampanii „Dotknij swoich piersi” jest agencja Ogilvy Bolivie. „Te plamy są normalne na tych owocach. Nie na twoich piersiach” – brzmi hasło akcji. W sieci można napotkać też hasztag #TouchYourBreasts.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak się okazuje, tylko 1 na 4 kobiety wie, jak wykonać samobadanie piersi, więc akcja, w ramach której kolorowe plakaty z owocami przypominają ludziom o znaczeniu badań przesiewowych w kierunku raka piersi, wydaje się nabierać jeszcze większego znaczenia. Poza zwracającymi uwagę zdjęciami, na plakatach znajdziemy także kod QR prowadzący do strony informacyjnej zawierającej szczegółowe informacje na temat czynności niezbędnych do przeprowadzenia samokontroli, a także numer kontaktowy w nagłych wypadkach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras. Ketal
PS „Left unsaid”: kampania fundacji Breast Cancer Now na temat życia z rakiem piersi
„Czuję się całkiem dobrze. Jeśli dobrze oznacza bycie całkowicie wycieńczonym cały czas. I to nie tylko z powodu chemii, ale też przez stres związany z całą tą sytuacją. Ile bym dała, żeby myśleć o czymś innym niż rak piersi. Za jeden wieczór, w którym znów poczuję się sobą” – mówi jedna z bohaterek kampanii „Left unsaid” fundacji Breast Cancer Now.