Bolt bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa w przejazdach i sprzeciwia się wszelkim aktom agresji i przemocy wobec pasażerów/pasażerek oraz kierowców/kierowczyń. Dlatego jeszcze w marcu opublikowane zostało zobowiązanie firmy, zebrane w Standardy bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Bolt ogłasza również nawiązanie współpracy z Fundacją Feminoteka, z której pomocą podejmie szereg działań prewencyjnych, edukacyjnych i szkoleniowych.
W ramach tej współpracy powstaną treści szkoleniowe dla kierowców zarówno w formie artykułów jak i specjalnie opracowanego webinaru edukacyjnego. Ponadto Fundacja ponownie przeszkoli pracowników firmy Bolt, którzy na co dzień mają kontakt z użytkownikami aplikacji, aby zapewnić im niezbędne narzędzia i umiejętności komunikacyjne, a szukającym wsparcia pomoc na najwyższym poziomie.
Zobacz również
Od teraz, osoby poszkodowane, wymagające wsparcia psychologicznego, będą kierowane bezpośrednio do Fundacji Feminoteka, która udzieli im niezbędnej pomocy i opieki.
Poprzez edukację, szerzenie dobrych standardów i przedstawienie jasnych kryteriów niedopuszczalnych zachowań, możemy wpłynąć na poziom bezpieczeństwa kobiet korzystających z usług firmy Bolt. Chcemy dać we współpracy naszą wiedzę i wspólnie działać w kierunku zwiększania świadomości o standardach antyprzemocowych i antydyskryminacyjnych – mówi Jolanta Gawęda z Fundacji Feminoteka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W dokumencie Standardy bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką Bolt zobowiązuje się do podjęcia działań w czterech obszarach: wobec kierowców, pasażerów, samoregulacji oraz ewaluacji rezultatów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania wynikające ze Standardów obejmą m.in. wprowadzenie szkoleń, mających na celu podnoszenie świadomości kierowców oraz usprawnienie narzędzi weryfikujących ich tożsamości, zarówno przed dodaniem ich do platformy, jak i w trakcie świadczenia przez nich usług. W odniesieniu do pasażerów, Bolt zobowiązuje się do rozwijania narzędzi bezpieczeństwa wbudowanych w aplikację, ale także do informowania ofiar o ich prawach i oferowania im wsparcia psychologicznego.
Z pełną powagą podchodzimy do zagadnień związanych z bezpieczeństwem użytkowników naszej aplikacji i zdecydowanie sprzeciwiamy się wszelkim aktom agresji i przemocy, które ich dotykają. Dlatego już od dawna podejmujemy działania, mające na celu zapewnić bezpieczeństwo podczas przejazdów, a teraz konkretyzujemy je w formie opublikowanych Standardów i przy wsparciu wspaniałego partnera merytorycznego, jakim są członkinie Fundacji Feminoteka. Mamy nadzieję, że nasze działania zainspirują całą branżę i wspólnie będziemy działać na rzecz bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami – mówi Paweł Kuncicki, country manager Bolt w Polsce.