W 2021 roku Bolt odnotował w Polsce aż o 33% mniej wypadków w porównaniu do roku poprzedniego, potrajając jednocześnie liczbę przejazdów hulajnogami. To efekt nieustannych działań edukacyjnych i wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych na rzecz zwiększania bezpieczeństwa. Teraz Bolt startuje z ogólnopolską kampanią, pod honorowym patronatem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Ogólnopolska kampania, której elementem jest OOH w Warszawie, to kolejny krok firmy w budowaniu świadomości użytkowników na temat bezpiecznej jazdy hulajnogą elektryczną. W kreacjach wykorzystane zostały postacie motocyklistów, którzy w przewrotny sposób namawiają użytkowników do przestrzegania zasad bezpiecznej jazdy: nie jeżdżenia po alkoholu, podróżowania hulajnogą w pojedynkę czy też poprawnego parkowania.
Zobacz również
Niełatwo jest przekonać konsumenta, aby poświęcił chwilę na temat odpowiedzialnego zachowania podczas jazdy hulajnogą. Naszą uwagę przykuła społeczność motocyklistów. To ciekawa grupa – wbrew powszechnej opinii, sumiennie przestrzegająca zasad ruchu drogowego, dbająca o swoje pojazdy i tworząca na drodze zwartą wspólnotę, opartą na wzajemnym szacunku. Dlaczego zatem nie przełożyć tych wartości i zachowań na hulajnogi? Nikt lepiej nie zachęci użytkowników hulajnóg Bolt do odpowiedzialnej jazdy, jak motocyklista! – mówi Dominika Pęk, marketing manager Bolt w Polsce.
Nietypowe wizualizacje będzie można zobaczyć w ponad 20 lokalizacjach w Warszawie oraz w kanałach internetowych. Patronat nad kampanią objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Działania na rzecz bezpiecznej jazdy hulajnogami elektrycznymi
W ostatnim roku Bolt podjął liczne działania, mające na celu podnoszenie bezpieczeństwa użytkowników hulajnóg elektrycznych. Oprócz regularnego serwisowania sprzętu czy też prowadzonych regularnie w miastach szkoleń z zasad bezpiecznej i zgodnej z przepisami jazdy, regularnie prowadzone są działania informacyjne w aplikacji i mediach społecznościowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Bolt rozpoczął także test nowego rozwiązania, polegającego na weryfikacji zdjęć zaparkowanej hulajnogi w oparciu o działanie sztucznej inteligencji (AI). Rozwiązanie to działa aktualnie już w 9 miastach. Ponadto od połowy 2021 roku testowana jest w Polsce tzw. weryfikacja poznawcza, która ma określić czy użytkownik jest trzeźwy i może prowadzić hulajnogę. Teraz narzędzie to udostępnione zostało na większą skalę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podejmowanie przez Bolt działania przynoszą efekty – w pierwszej połowie 2022 roku firma odnotowała już o 31% mniej wypadków, niż w analogicznym okresie 2020 roku, przy trzykrotnym wzroście przejazdów hulajnogami.